Volkswagen очаква продажбите през втората половина на годината в Китай да достигнат нивата си от миналата година. Премиум марките на компанията като Audi и Porsche са начело на възстановяването в най-големия автомобилен пазар в света.
През първата половина на годината компанията е продала около 1,59 млн. превозни средства в Китай, което е спад от 17% на годишна основа, заяви ръководителят на VW за Китай Щефан Воленщайн. Общите продажби в сектора са намалели с 22%, което е помогнало на VW да увеличи пазарния си дял до около 20%, допълни още той.
„Забелязахме, че премиум пазарът в Китай се възстановява много по-бързо от нормалния“, посочи Воленщайн. „Наблюдаваме наистина силни продажби на Audi, Porsche и Bentley. Очакваме втората половина да е почти на миналогодишното ниво“, допълни той.
Доставките на производителя в световен мащаб са намалели с 27% през първата половина на годината до 3,89 млн. автомобила, камиона и мотора, както и с 18% през юни до 804 100 превозни средства, посочват от компанията в изявление от петък
Porsche ограничава понижението до 12% през първите шест месеца на годината, но основната марка на VW, както и Аudi и Skoda, записват спад от по над 20%.
Германският производител е оптимистично настроен за търсенето на електромобили в Китай, въпреки че продажбите намаляват, след като правителството сви субсидиите за сектора миналата година, посочи Воленщайн. По думите му продажбите на електрически коли в Китай общо за индустрията се очаква да са около 1 млн. през тази година, сходни на нивата от 2019 г. VW се придържа към плана си да продаде 1-1,5 млн. електромобила до 2025 г. и да увеличи приходите си от бизнеса до 20-25% от целите си в Китай.
VW също така планира да представи нови електрически модели в Китай тази година и още няколко най-късно през следващото лято. Автомобилите ще бъдат местно производство. По думите на Воленщайн компанията засега не е направила никакви промени в своите инвестиционни планове за електрически автомобили.
„Успехът на Tesla никога не е бил воден от субсидиите за разлика от почти всички други марки“, посочи Воленщайн. „Това ме води до заключението, че ако имате силна марка и атрактивни продукти – каквито ние сме напълно уверени, че можем да предложим с нашето ID семейство в Китай – имаме шанс да проправим своя път на пазара на електромобили“, допълни той.