Главният изпълнителен директор на германския производител на автомобили Daimler Ола Келниус обяви по-сериозни свивания на разходите с оглед на срива на бизнеса в рамките на коронакризата. Предишните цели за ефективност ще покрият само прехода към електрически автомобили, но не и глобална рецесия. „Ето защо ние изостряме своя курс", каза Келниус в сряда в началото на виртуалното общо събрание на акционерите.
Бордът на директорите прие програма за подобряване на структурата на разходите, която обхваща всички области на компанията, добавя от своя страна председателят на надзорния съвет Манфред Бишоф. В съобщението не са посочени нови цифри, предава DPA.
През ноември новият директор на Daimler представи планове за икономии на повече от 1,5 млрд. евро от 2020 г. до 2022 г. Разходите за персонал следваше да се намалят с 1,4 милиарда евро чрез премахването на повече от 10 000 от общо 300 000 работни места по света.
Оттогава пандемията на Covid 19 драстично влоши ситуацията в автомобилната индустрия. Според прогнозите на Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) продажбите на автомобили в световен мащаб ще се сринат през тази година със 17 процента до малко под 66 милиона.
След спада в продажбите през първите шест месеца на 2020 г. сега производителят на автомобили и камиони е по-уверен за останалата част от годината. „Продадохме почти 870 000 автомобила с марката Mercedes-Benz от началото на годината", каза Келениус. „Това е почти с 19 процента по-малко в сравнение със същия период на миналата година“, признава той.
През второто тримесечие обаче отново е била изградена известна основа. Според Келениус доставките за крайни клиенти през юни отново са малко над нивото от предходната година. Daimler потвърди, че през второто тримесечие ще отчете коригирана оперативна загуба и отлив на средства в индустриалния бизнес.
Друга тема на годишното Общо събрание са нарастващите рискове за разходите в рамките на скандала с дизеловите автомобили. През миналата година групата от Dax трябваше да похарчи около четири милиарда евро за провизии, глоби и възстановяване на разходите. Нетната печалба спадна с почти две трети до 2,7 милиарда евро, след като през 2018 година печалбата вече спадна с почти 30 процента.
Шефът на надзорния съвет Бишоф заяви, че независима адвокатска кантора проверява дали членовете на борда са отговорни за манипулирането на отработените газове при дизелите. Надзорният съвет и управителният съвет са искали да направят всичко възможно да изяснят фактите и да предприемат необходимите мерки.
Инвестиционни фондове от Германия вече разкритикуваха концерна заради участието в Дизелгейт и твърде бавното преминаване към електромобилността.
P { margin-bottom: 0.08in }