Германският автомобилен концерн BMW продаде с четвърт по-малко автомобили през второто тримесечие, отколкото през същия период на 2019 г. Продажбите рязко се сринаха, особено в Европа и Америка, докато вече набираха скорост в Азия, обяви групата във вторник.
„Виждаме положително развитие в Китай, където продажбите ни през второто тримесечие вече бяха по-високи, отколкото през предходната година“, заяви директорът по продажбите Питер Нота. Като цяло продажбите на автомобили са паднаха с 25,3 процента до 485 700 бройки, предава DPA.
Отделните пазари се развиват изключително различно. Докато продажбите през второто тримесечие са спаднали с 45,6 на сто до 151 900 в Европа и с 41,1 процента в Америка до 70 300 автомобила, продажбите в Азия са се ускорили със 7,5 процента до 253 500 превозни средства. Най-важният двигател е Китай, където продажбите растат със 17 процента до 212 600 автомобила. През първото тримесечие бяха отчетени значителни спадове от Китай и Азия.
На ниво марки Mini е бил особено силно засегната - със спад от 38,2%, както и Rolls Royce - с понижение от 46,8%. Основната марка BMW се срина с 23,2 процента.
P { margin-bottom: 0.08in } A:link { so-language: zxx }