Китайският производител на електромобили Byton заяви във вторник (30 юни), че ще спре производството от началото на следващия месец, за да извърши вътрешна реорганизация, след като стартъпът беше ударен от пандемията от коронавирус, съобщава Automotive News Europe.
Компанията, която е подкрепена от държавния производител на автомобили FAW Group и доставчика на батерии Contemporary Amperex Technology, заяви, че активно набира средства решаване на проблеми, като забавяне на заплати, надявайки се да започне да изплаща дължимото на своите служители от юли.
"Пандемията от коронавирус сблъсква Byton с големи предизвикателства при финансирането и производството", посочват от компанията.
От стартъпа добавят, че след съвместни консултации с акционерите и ръководството, компанията е взела решение да свие разходите за персонал и ще насърчи стратегическата реорганизация.
Byton произвежда цялата си продуктова гама в завод в Нанкин. От сряда концернът ще преустанови повечето операции в Китай, където дейностите му включват проучвания и разработки.
През април индустриалният уебсайт Electrek съобщи, че Byton е пуснал стотици свои служители от Калифорния в принудителен неплатен отпуск.
Компанията е създадена през септември 2017 г. от Future Mobility Corp, дружество, основано от бивши ръководители на BMW и Nissan, като също така разполага със съоръжения в САЩ и Германия.
По-рано тази година от Byton заявиха, че през втората половина на 2021 г. компанията планира да стартира продажбите на първия си продукт, електрическият кросоувър M-Byte, в Германия, Швейцария, Норвегия, Франция, Холандия и Швеция.
Автомобилният производител заяви, че през ноември е получил лицензи за продажба на превозното средство в Калифорния като с това концернът си проправя пътя за пазарите в Северна Америка през 2021 г.
Byton е сред редицата стартъпи за производство на електрически превозни средства в Китай, които се появиха през последните години, за да се конкурират с чужди компании като Tesla.