Една от най-известните световни компании за наемане на леки коли, американската Hertz Global Holdings Inc., обяви процедура за фалит и поиска защита съдебна защита в американски съд в щата Делауер, след като бизнесът ѝ беше сериозно повлиян от пандемията от коронавирус, съобщава Bloomberg.
Компанията, започнала с десетина коли Ford Model Ts преди повече от век, не успя да издържи на глобалния икономически срив, който унищожи търсенето на автомобили под наем.
Международните регионални клонове на компанията, включително тези в Европа, Австралия и Нова Зеландия, не са включени в процедурата, започнала в САЩ, съобщиха от компанията, съобщава Ройтерс.
Още в началото на май стана ясно, че дружеството изпитва сериозни затруднения и се подготвя да подаде процедура за защита от фалит.
Американското законодателство позволява предоговаряне на редица договори чрез т. нар. Глава 11 от законодателството за несъстоятелността, което дава възможност на компанията да опита да се преструктурира. Hertz разшири списъка си със съветници, за да включи FTI Consulting Inc., която е специализирана в случаи на преструктуриране и банкрут, поясняват още източници, потвърждавайки по-рана статия на Wall Street Journal.
Съдебната молба на Hertz посочва около 25,8 млрд. долара активи и 24,4 млрд. долара дългове, а най-големите кредитори включват имена като IBM Corp. и Lyft Inc. След намаляването на приходите заради разпространението на коронавируса, компанията потърси облекчение от кредиторите и спасяване от Министерството на финансите на САЩ. Но въпреки че успя да договори краткосрочно възстановяване с кредиторите, тя не беше в състояние да постигне дългосрочни споразумения.
„На фона на натиска от въздействието на COVID-19 върху нашия бизнес и несигурността относно времето, когато пътуванията и икономиката ще се възстановят, трябва да предприемем допълнителни стъпки, за да улесним потенциално предстоящото възстановяване“, заяви Пол Стоун, изпълнителен директор на Hertz.
Анализаторите предупреждават за негативните последици за по-широкия автомобилен бранш от фалита на Hertz. Компанията разполага с парк от около 400 000 автомобила в САЩ, които не подлежат на споразумения за обратно изкупуване с производители на превозни средства и биха могли да бъдат ликвидирани, посочва Майкъл Уорд, анализатор в Benchmark Co.
Въпреки че всички компании, свързани с пътувания, бяха засегнати от пандемията, основната тежест върху Hertz, е стратегията ѝ да притежава или наема под наем голяма част от автомобилите в своя парк, вместо да ги придобива чрез споразумения за обратно изкупуване, каквито се сключват с производителите.
Hertz обикновено реагира на намаляващото търсене, като продава автомобили от своя автопарк, така че е особено зависима от спада на цените на търговете за употребявани автомобили.
Hertz, първоначално е известена като Rent-a-Car Inc., е основана в Чикаго през 1918 г. От февруари тази година дружеството оперира на 12 400 места по целия свят.