fallback

Colliers: 47% от автомобилните концерни у нас са кандидатствали по мярката 60/40

Нито една компания от автомобилната индустрия в България не планира затваряне на производството си

14:17 | 12.05.20 г.
Автор - снимка
Създател

Общо 47% от представителите на автомобилната индустрия в България казват, че са кандидатствали за финансова подкрепа от правителството по схемата 60/40. Останалите смятат, че не се нуждаят от помощ на този етап или че схемата не е акдекватна за бизнеса им, става ясно от проучване на Colliers International сред основните доставчици на автомобилни компоненти в страната във връзка с влиянието на COVID-19 върху дейността им.

Вместо мярката 60/40, анкетираните дружества предлагат друг вид помощ, която считат за по-ефективна – схема от типа 50/0 или 60/0. Според тях такава мярката трябва да се предостави за по-дълъг период от време, а бюрократичната част в процеса да се съкрати и да се помисли за подкрепа на индустрията и в периода след извънредното положение. 

Няма компания от интервюираните, която да е посочила, че планира затваряне на производството си. Близо 10% от респондентите съобщават, че продължават активно плановете си по разширяване на дейността си в България с нови производствени мощности.

Всички участници посочват, че са приложили редица мерки за предпазване на служителите от COVID-19. Сред тях са повече, но по-кратки смени, работа от вкъщи за служителите, чиито функции позволяват това, осигуряване на безопасно разстояние между хората, измерване на температурата и други.

Почти половината от компаниите съобщават, че се е наложило да преустановят дейност за времето, през което производителите на оборудване, на които доставят компоненти, също са спрели производство . Другата половина са продължили дейността си с по-бавен темп или са преструктурирали процесите си.

Още от началото на извънредното положение част от компаниите са предприели допълнителни мерки за справяне с последствията от здравната криза, като платен и неплатен отпуск и работа на смени. В следващите 18 месеца една трета от производителите ще продължат дейността си както досега, а други 33% обмислят различни възможности за повишаване на ликвидността.

Методът на изследване са телефонни интервюта, състояли се в края на април 2020 г. Преобладаващата част от участниците са с централа в Германия, с между 250 и 1000 служители, и представляват доставчици от първо ниво - такива, които взаимодействат директно с основния производител (ОЕМ) и обикновено произвеждат автомобилен хардуер и софтуер. От компаниите, включени в проучването, близо 90% са с една локация в България, останалите имат по две или повече производства на територията на страната

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:14 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още