fallback

Volkswagen се фокусира върху съживяването на търсенето

Германският концерн ще предложи по-изгодни условия на лизинг, финансиране и застраховка за защита на плащанията в случай, че купувачите загубят работата си

14:14 | 11.05.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германският автомобилен концерн Volkswagen AG стартира инициатива за възстановяване на продажбите чрез съживяване на търсенето на германския пазар, тъй като несигурността на потребителите в най-голямата европейска икономика спъва възраждането на производството, съобщава Bloomberg.

Най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял ще предложи по-изходни условия на лизинг, финансиране и застраховка за защита на плащанията в случай, че купувачите загубят работата си, съобщават от VW в понеделник (11 май).

Програмата за нови и употребявани автомобили ще стартира в петък (15 май) и ще продължи до 31 юли. 

„Искаме да предоставим първи силен стимул, така че клиентите да се върнат отново при дилърите,“ посочи ръководителят на продажбите на марката VW Юрген Щакман, добавяйки: „Според института за пазарни проучвания GfK настроението на потребителите достигна историческото ниско ниво през април. Нуждаем се от незабавни мерки, които да окажат положителен ефект върху потребителския климат“.

Германският автомобилен производител и неговите конкуренти като Daimler AG и Renault SA увеличиха темповете на производство на автомобили, дори когато повечето купувачи продължават да избягват автосалоните в Европа заради пандемията.

Търговските представителства отново започват да отварят врати в някои страни, след като мерките за блокиране постепенно отслабнаха, но потребителите все още не се решават на големи покупки заради несигурността около икономическия спад и нарастващата безработица.

Държавни стимули

Германската автомобилна индустрия призова за подкрепа от страна на правителството за стимулиране на възстановяването на покупките на автомобили и предоставяне на така необходимия стимул за по-широката икономика за предотвратяване на продължителна рецесия.

В същото време автомобилната индустрия в Европа остава силно засегната от COVID-19, като много от производствените центрове са били затворени средно за по 29 работни дни, според базирана в Брюксел лобистка група ACEA.

VW, Daimler и BMW продължават да търпят загуби през второто тримесечие, тъй като продажбите бяха ефективно заличени през април.

Според Щакман липсата на търсене не вреди само на автосалоните. „Ето защо се нуждаем от широка стимулираща програма за цялата икономика, която да възстанови доверието сред хората“, подчерта той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:11 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още