Nissan Motor Co Ltd ще се отдръпне от пазара в Европа и другаде, за да се съсредоточи върху САЩ, Китай и Япония в рамките на план, който задава нова стратегическа посока за затруднения производител на автомобили, предава Ройтерс, като цитира източници, запознати с плана.
Намеренията на компанията трябва да бъдат оповестени официално на 28 май. Планът е противоположен на агресивния стремеж на компрометирания лидер на компанията Карлос Гон за експанзия, допълват източниците.
Преследването на пазарен дял, особено в САЩ, доведе до резки отстъпки и обезценяване на бранда. Съгласно новия тригодишен план Nissan има за цел да възстанови връзките с дилърите, за да си възвърне ценовата мощ и рентабилност, казват източниците на информационната агенция.
„Това не е само план за намаляване на разходите. Ние рационализираме операциите, преориентираме и пренасочваме бизнеса си, за да посеем семената на бъдещето“, казва един от източниците.
Планът има за цел също да намали конкуренцията и да разшири сътрудничеството с партньорите на компанията.
Nissan ще следва Mitsubishi Motors Corp що се отнася до електрическите технологии за хибридни превозни средства, като по-малкият партньор ще бъде водещ на азиатските пазари извън Китай и Япония. Френската Renault SA вероятно ще се съсредоточи върху технологиите за електрически превозни средства в Европа.
Nissan и Mitsubishi отказват коментар. От Renault не са отговорили веднага на искането на агенцията за коментар.
Планът, ръководен главно от главния оперативен директор Ашвани Гупта, а не от главния изпълнителен директор на Nissan Макото Учида, е насочен към освобождаване на ресурси за инвестиране в продукти и технологии в САЩ, Китай и Япония.
„Нетният ефект е, че въпреки намалението на разходите за научноизследователска и развойна дейност през тази година спрямо миналата година и че правим и други спестявания, ние изпомпваме тези освободени ресурси обратно на основните пазари и за основните продукти“, посочва един от източниците на информационната агенция.
Планът се очаква да бъде финализиран до две седмици, макар че целите за продажби и приходи са усложнени от очакваното дългосрочно въздействие върху автомобилните продажби на правителствените мерки за ограничаване разпространението на коронавируса.
Nissan ще се опита да запази присъствие в Европа чрез засилване на своите кросовър модели Qashqai и Juke. В Азия компанията планира допълнително разширяване на продажбите в Тайланд и Филипините, които заедно с Австралия генерират приблизително 90% от продажбите и печалбата в региона, с изключение на Китай, Япония и Индия.