fallback

Kia предлага застраховка за изгубена работа на новите купувачи на коли в Европа

Тя ще позволява на съкратени клиенти на компанията да спират месечните вноски, докато намерят нова работа

23:13 | 30.04.20 г.

Снимка: Jeenah Moon/Bloomberg

Южнокорейската автомобилна компания Kia планира да предлага застраховка в Европа, която защитава клиентите й от плащане на месечни вноски за нов автомобил, ако загубят работата си. Програмата цели да примами отново предпазливите клиенти в шоурумите след затварянето им заради коронавируса, предава Ройтерс.

Застраховката, която струва между 15 и 20 евро на месец, позволява на купувачите на нови коли да отлагат месечни вноски, докато си намерят нова работа, съобщи главният оперативен директор на Kia Motors Europe Емилио Ерера.

„Водим разговори как да приложим програмата на повечето пазари в Европа. Искаме да я задействаме веднага след отварянето на пазарите през май“, заяви Ерера.

Santander Consumer Finance осигурява застраховката за клиенти на Kia на редица европейски пазари, включително Германия, съобщи автомобилната компания.

Ще са нужни и стимули на правителствата за съживяване на икономиката, допълни Ерера.

“Трябва да приложим планове за скрап (връщане на стар автомобил за скрап срещу субсидия за покупката на нова екологична кола – бел. ред.) като през 2009 г.“, каза Ерера. В съчетание с мерки като застраховка срещу безработица тези стъпки може да са достатъчно сигурни за покупка на нов автомобил, смята той.

Потенциалните планове за стимулиране трябва да помогнат за намаляване на въглеродното замърсяване, но също и да стимулират клиентите да купуват всички категории коли, не само електрически и хибридни автомобили, каза Ерера.

„Електрифицираните автомобили са много по-скъпи от автомобилите с двигатели с вътрешно горене“, отбеляза той и допълни, че във времена на криза потребителите обичайно правят консервативен избор на покупки.

Кризата вече засегна сериозно търсенето, като приходите от продажби на Kia са намалели с над 25% през първото тримесечие. Април ще бъде по-лош със спад от около 70 на сто, след което се очаква търсенето да се подобри, заяви Ерера.

В Германия, където малки шоуруми получиха разрешение да отворят миналата седмица, трафикът е с 50% под предкризисните нива, съобщи той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:39 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още