Продажбите на нови автомобили в България отчитат най-големия спад през февруари от всички страни в рамките на Европейския съюз (ЕС), сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA).
България регистрира спад от 29,2% през изминалия месец, спрямо данните от февруари 2019 г., до 1988 броя от 2809 броя регистрации. За периода януари-февруари страната ни също отчита понижение от 16,2% до 4318 броя нови коли, като тук се нарежда на второ място след Румъния, където продажбите спадат с 18,1 на сто.
През февруари продажбите на нови автомобили в ЕС спадат със 7,4% до 957 052 броя от 1 033 608 броя година по-рано. С толкова спадат регистрациите и за периода януари-февруари.
Понижението в ЕС през февруари е най-големият от същия месец през 2015 г.
Общо за Европа продажбите през втория месец от годината намаляват със 7,2 на сто, отчитайки най-лошия си годишен старт след 2013 г.
С най-голям ръст за изминалия месец от страните в блока може да се похвали Литва. Балтийската страна записва повишение от 36% до 4254 броя нови регистрации, спрямо 3107 броя за февруари 2019 г. С 36 на сто нарастват продажбите на нови коли в Литва и в периода януари-февруари.
Интересно е да се отбележи, че едва осем страни в ЕС отчитат скок на регистрациите. Освен Литва, това са Кипър (15,9%), Португалия (7,4%), Гърция (4%), Финландия (2,3%), Латвия (1,2%), Хърватия (0,5%) и Нидерландия (0,3%).
След България най-голям спад при продажбите на нови автомобили бележат Румъния (26,8%), Дания (19,5%), Полша (12%) и Австрия (10,9%).
При автомобилните производители през февруари Jaguar Land Rover Group отчита най-голям спад на продажбите при марката Jaguar – 30,4% в рамките на ЕС, следван от Mazda (30,2%) и Honda (29,5%).
Единствено Toyota Group, BMW и Hyundai отчитат ръст при продажбите през изминалия месец. Японският концерн записва 11,5-процентно покачване на продажбите на своите модели, докато германският производител може да се похвали с 3,1% ръст. Hyundai от своя страна отчита повишение на продажбите с 1,1 на сто.
През февруари Volkswagen Group продължава да бъде лидер по продажби в Европа и ЕС, като пазарният дял на концерна за изминалия месец се увеличава от 24,5% на 25,1 на сто.