Продажбите на автомобили в Китай се сринаха със 79% през февруари, отбелязвайки най-големия месечен спад досега, засегнати от кризата с разпространението на коронавируса, съобщава Ройтерс.
Продажбите в най-големия автомобилен пазар в света паднаха до 310 000 автомобила, спрямо същия месец година по-рано, свивайки се за 20-ти пореден месец, информират от Китайската асоциация на автомобилните производители.
„Продажбите на автомобили в Китай за февруари се върнаха към нива, които не се виждат от 2005 г.“, заяви Чен Синхъ, служител в Асоциацията.
Продажбите на нови енергийни превозни средства, включващи електромобили с батерии, се понижават осми пореден месец.
Служител на автомобилната асоциация сподели пред Ройтерс през февруари, че продажбите вероятно ще спаднат с над 10% през първата половина на годината. Ако епидемията от коронавирус ефективно се овладее в Китай преди април, спадът може да бъде по-малък, от около 5%, за цялата година, добави той.
Провинция Хубей, където за първи път се появиха случаи на заразени с коронавирус, е основен център за производство на автомобили, отговорен за почти 10% от производството на превозни средства в Китай. Компанията Dongfeng Motor Group Co Ltd и нейните партньори Honda Motor, Renault SA и Peugeot SA заявиха, че забавят възобновяването на производството там.
Плановете за производство и доставка на американския производител на електромобили Tesla в Шанхай, също бяха засегнати.
Въпреки това, след като властите в Ухан в сряда премахнаха ограничения за някои ключови индустрии в града и позволиха на част от работниците да се върнат на работа, Honda възобнови производството в завода си.
Nissan Motor също заяви, че планира частично да възобнови производството в Хубей, както и завода си в Хенан.
Продажбите на автомобили за цялата индустрия се свиха с 8,2% през миналата година, притиснати от новите стандарти за емисии на фона на свиващата се икономика и напрежението в търговията със САЩ.