Генералният директор на PSA и бъдещ ръководител на новия алианс, в който влиза и FCA, Карлос Тавареш, се изказа доста остро срещу електромобилите. Той ги определи като „непривлекателни“ за автомобилните хора, като допълни, че те се купуват само от хора с аддиктивно поведение (б.а. - това са хора, които изпитват нужда от извършването на някаква дейност или от придобиването на предмети). Това е и причината според него пазарът на коли на ток да е ограничен, а прагматичните хора изобщо да не се интересуват от подобни машини.
Цитиран от Ройерс, Таваршс е заявил, че за това положение има доста причини. Основната е слабо развитата инфраструктура от зарядни станции, както и сравнително малкият пробег между зарежданията и неяснотата около цената на батериите в дългосрочна перспектива.
Последното се оказа сериозен проблем, след като една от големите компании в бранша – IONITY, въведе нова схема да образуване на цените за зареждане, която влезе в сила от 31 януари 2020 г. Фирмата, която е съвместно предприятие на BMW, Mercedes-Benz, Ford и Volkswagen Group, премина на система на заплащане на получените киловатчасове при зареждане, което доведе до сериозен ръст на цените – близо 500%.
Какво мисли Тавареш за търсенето вижте в продължението на анализа в Automedia.bg!