fallback

Печалбата на VW расте, докато останалият автомобилен пазар се свива

Най-голямата автомобилна компания в света повиши дивидента си с над една трета до 6,50 евро на обикновена акция

22:22 | 28.02.20 г.

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Въпреки спада на световната автомобилна индустрия и растящите разходи за инвестиции в електромобили Volkswagen постигна силна печалба и повиши цената на акциите си на повечето големи пазари, съобщава Financial Times.

Най-големият автомобилен производител в света обяви ръст със 17% на печалбата си преди данъци до 18,4 млрд. евро през 2019 г., което е скок спрямо 15,6 млрд. евро през предходната година. Компанията съобщи още, че ще повиши дивидентите с над една трета до 6,50 евро на обикновена акция.

Това вероятно ще превърне книжата й в едни от най-доходоносните в германския индекс на сините чипове DAX.

„Привлекателният ни портфейл от продукти убеди много клиенти, позволявайки ни да разширим позицията си на спадащ общ пазар“, коментира Франк Витер, главен финансов директор на VW. Той допълни, че компанията, която е продала близо 11 млн. коли миналата година, все още е „много силна“.

Първоначалните данни на автомобилния концерн бяха обявени малко след като стана ясно, че Международното автомобилно изложение в Женева, което трябваше да започне в понеделник, се отменя заради безпокойството от разпространението на коронавируса.

Базираната във Волфсбург компания, която съобщи, че очаква приходите й от продажби да нараснат с 4 на сто през 2020 г. въпреки предизвикателния пазар, предупреди, че някои фактори  като „геополитическото напрежение“ и заболявания като епидемията с Covid-19 може да променят прогнозите й.

Положителните резултати на VW са в рязък контраст с проблемите на конкуренти, които не успяват да намалят разходите си, за да се приспособят към свиващите се продажби и да финансират прехода към задвижвани от батерии автомобили.

Преди две седмици Daimler съобщи, че е регистрирала най-лошото си годишно представяне от десет години насам със спад на печалбата от 60% през 2019 г. Компанията трябваше да задели милиарди евро, за да покрие разходите по съдебни дела, свързани с „дизелгейт“.

BMW, която трябва да обяви годишните си резултати идния месец, предупреди през ноември за „значително намаляване на печалбата й през миналата година“.

Вчера германската лобистка група VDA съобщи, че глобалният пазар на пътнически автомобили ще се свие за трета поредна година с близо 3 на сто, а продажбите в Европа и САЩ ще намалеят.

Председателят на организацията Хилдегард Мюлер предупреди също, че китайският пазар, от който германските автомобилни производители извличат основната част от печалбата си, ще отбележи спад до 7 на сто.

„Поради това бъдещо ще бъде несигурно и предизвикателно. Вятърът става по-силен“, отбеляза Мюлер.

По-рано днес Volkswagen постигна споразумение за 830 млн. евро с организация на потребителите, представляваща над 400 хил. собственици на автомобили, засегнати от скандала „дизелгейт“, които заведоха най-големия колективен иск в Германия срещу компанията.

Ако приемат споразумението, крайното обезщетение за германските потребители вероятно ще бъде между 1350 и 6200 евро на собственик на автомобил, което е доста под предложената сума на американски шофьори след скандала с дизеловите емисии през 2016 г.

През ноември м. г. VW обяви голям ръст на рекордните си инвестиции в електромобили, затвърждавайки водещата си позиция в прехода към транспорт без вредни емисии.

Компанията съобщи, че ще произведе 26 млн. електромобила през идните десет години и ще вложи 33 млрд. евро в електрическа технология през следващите четири години. Други 27 млрд. евро ще бъдат вложени в хибридни технологии и дигитализация през същия период.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:56 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още