Производителят на Peugeot PSA Group изрази по-песимистична перспектива за развитието на автомобилната индустрия през тази година, прогнозирайки спад на европейския и руския автомобилен пазар след рекордни резултати през 2019 г., информира Ройтерс.
Френският производител, който работи за обединяване на производството си с Fiat Chrysler Automobiles NV, прогнозира, че европейският пазар на автомобили ще се свие с 3% през 2020 г., а този в Русия - с 2%, се казва в съобщение от компанията в сряда.
PSA разчита силно на пазара си в Европа, докато общите продажби на компанията са се понижили с 10% в световен мащаб до 3,5 милиона автомобила през миналата година.
Маржът на печалбата на PSA се е разширил с един процентен пункт спрямо миналата година до рекордните 8,5%, тъй като компанията, която произвежда и автомобилите на Citroen, е намалила разходите си и е реализирала продажбите на по-скъпи модели.
Това отличава Peugeot от много конкуренти, които се справят по-зле. Други европейски производители на автомобили прогнозираха година с променливи резултати в най-добрия случай. Въпреки че Daimler AG прогнозира възстановяване на печалбата след намаляването на дивидентите, германският гигант предупреди и за възможни регулаторни разходи през следващите месеци и за „значителните неблагоприятни ефекти“ на коронавируса.
Германският производител на луксозни автомобили BMW AG остави целта си за растеж на продажбите в Китай непроменена въпреки несигурността около заразата. Френският конкурент на PSA, Renault SA, по-рано този месец отчете първата си годишна загуба от десетилетие и прогнозира, че оперативните му маржове ще се свият.
Коригираната на годишна база оперативна печалба на компанията е нараснала с 11% до 6,32 милиарда евро (6,87 милиарда долара).
Чистата печалба скача с 13,2 на сто до 3,2 млрд. евро. Акционерите ще се възползват от това - с повече от 50% увеличен дивидент до 1,23 евро на акция.
PSA запази целта за средния си оперативен марж за периода между 2019 и 2021 г. над 4,5%, въпреки че главният финансов директор Филип дьо Ровира нарече прогнозата консервативна.
„Нашата цел е винаги да подобряваме ефективността си, така че нека не се подвеждаме от този показател“, каза той.
В миналото маржът се насърчаваше от изключването на разходите за преструктуриране от оперативната печалба, заявиха анализаторите на Bloomberg Intelligence. Компанията отчиташе отписвания за преструктурирането при Opel и Vauxhall, когато френският концерн ги придоби и оздрави, но също и при Peugeot, Citroen и DS. През миналия месец бяха обявени подобни разходи заради съкращения на работни места в Opel.