Японският автомобилен концерн Mazda Motor навлиза в предизвикателен период на своя производствен цикъл, като не планира големи промени в своята продуктова гама през следващите две-три години, съобщава Nikkei Asia Review.
Компанията планира да продължи да прави по-скромни подобрения на съществуващите продукти с надеждата да запази своята привлекателност за купувачите. Но в същото време конкурентите на Mazda се насочват към по-мащабни трансформации и вече реализират модели, които използват иновативни и „зелени“ технологии.
Новият популярен двигател на Mazda Skyactiv-X, който работи с контролирано възпламеняване на горивото под налягане, появил се на пазара през миналата година, ще бъде от ключово значение привличане на купувачите.
На Mazda ѝ трябваха няколко години за пълния редизайн на Axela, както и за представянето на първото поколение SUV CX-5.
Базираният в Хирошима производител на автомобили възнамерява да започне да приема поръчки до март 2021 г. за неговото първо масово произведено електрическо превозно средство - MX-30. Но тъй като не се планира мащабна продукция, това няма да допринесе много за увеличаване на обема на продажбите.
Осъществяването на пълен редизайн, за което се изискват големи инвестиции и подготовка, се осъществява от концерна на всеки пет години или повече за всеки модел. Mazda традиционно попълва празнината при продуктите си чрез подобряване на безопасността и с нови механизми за финансиране.
Тези малки промени помагат на дилърите да осъществяват нужните продажби, но с това не могат да спечелят допълнителни купувачи, които биват привлечени от конкуренцията.
В момента Mazda се радва на наплив от клиенти, заради хитовата серия CX SUV, лансирана през 2012 г. Но производителят на автомобили вижда в това нож с две остриета.
„Много от нашите нови клиенти идват в магазините, като искат определен модел“, споделя мениджър в отдел „Продажби“ към Mazda. „Те не са фенове на самата марка Mazda, така че лесно се пренасочват към други такива“, допълва той.
През 2019 г. се появи на пазара пълният редизайн на Mazda 3, както и моделът CX-30. За да приключи годината, Mazda започна да продава превозни средства, оборудвани със двигателя Skyactiv-X, който съчетава най-доброто от дизеловите и бензиновите двигатели, като същевременно намалява вредните емисии.
Mazda цели именно този двигател да се превърне във флагман за имиджа на марката.
Skyactiv-X все още не е пуснат на пазара. От концерна споделят, че е инсталиран само в 4% от автомобилите Mazda3 и при 2% от CX-30 - много по-малко от първоначално предвидените съответно 25% и 30%.
Препятствие пред подобряването на продажбите е и допълнителните 6 300 долара към крайната цена.
Mazda работи върху нова архитектура по отношение на големите превозни средства с шестцилиндров двигател, която трябва да е готова към 2023 г. Производителят агресивно преследва нови клиенти, които биха се заинтересували от луксозната серия на Lexus на Toyota Motor, например.
Продуктовата суша ще даде възможност на компанията да тества способността си да привлича клиенти чрез своите продукти и услуги.