fallback

Защо се ускорява процесът на окрупняване на автомобилните компании?

General Motors е на първо място сред най-губещите концерни, казва Борислав Цаков

22:09 | 24.01.20 г. 9

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

2019 г. беше много интересна в автомобилната индустрия. Включително и с това, че рецесията на практика продължава втора поредна година. Този процес на окрупняване на автомобилните производители започна да се случва доста по-бързо.

Това каза Борислав Цаков, председател на Прес-авто клуб България, в предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria

Гиганти като германските конкуренти се обединиха в това да разработват заедно автономни автомобили, както и споделено ползване на автомобили, посочи той.

"Пазарът се диктува от групите. Намаляват се разходите, оптимизират се всички дейности, затова се правят такива сливания. И това води до растеж в световен мащаб. Неслучайно групата Volkswagen е на първо място", обясни Цаков.

Той посочи и че най-продаваният автомобил е Toyota Corollla - от 1966 година са продадени над 50 млн. автомобила, произвежда се на всички континенти и се продава в над 170 страни.

По думите му Китай е най-големият пазар за автомобили - продават се 20 млн. автомобила годишно, а общо в цял свят - 90 милиона автомобила.

"В Китай икономиката буксува, забави растежа си, бяха спрени данъчните облекчения за електрическите автомобили и затова продажбата на такъв тип автомобили спадна", каза експертът.

Той посочи, че General Motors е на първо място сред най-губещите концерни, а преди 10 години беше на първо място като производител. Сега е на четвърто място.

"Българският пазар е малък, но на фона на световния спад на автомобилите, българският пазар е с ръст - малко над 2%. Над 42 000 нови автомобила са продадени. Тенденцията за SUV продължава да се запазва. 35% от всички продадени коли в България са такива модели".

2200 са колите, които са на газ. Само 225 са електрифицираните коли, е статистиката за пазара у нас, която той даде.

Прогнозата му е, че всички фактори, които сега влияят на спада, ще продължат. "Аз не виждам да се задмине резултатът от 2017 година", каза той.

Експертът посочи и че автомобилната индустрия е вторият най-голям консуматор на алуминий и стомана в световен мащаб. 

Целия разговор гледайте по-късно на сайта на Bloomberg TV Bulgaria. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:17 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още