Японският автомобилен концерн Subaru Corp си постави за цел да започне да продава единствено електрически превозни средства в глобален мащаб до първата половина на следващото десетилетие, съобщава Ройтерс.
Компанията се стреми да изпълни своята дългосрочна цел за нулеви емисии на въглероден диоксид и други парникови газове.
Новината е предшествана от тази за заздравяването на капиталовите връзки с най-големия автомобилен производител в Япония и втори по големина на пазарен дял в света Toyota Motor Corp, като част от световната тенденция на обединение на силите на концерните за редуциране на разходите за разработка и производство, както и тези за нови технологии.
За да отговори на новите регулации по отношение на хибридните автомобили и напълно електрическите такива, Subaru планира да разработи т.нар. „силен хибрид“, използвайки технологията на Toyota, като въпросното превозно средство е предвидено да бъде пуснато на пазара до края на това десетилетие.
Subaru също така разработва съвместно с Toyota електрически автомобили, задвижвани с батерии, които ще бъдат готови за продажби по същото време.
„Въпреки че използваме технология на Toyota, искаме да направим хибриди, които са изцяло Subaru”, заяви по време на брифинг главният изпълнителен директор на концерна Тетсуо Онуки.
По неговите думи при плановете на Subaru не става въпрос само за намаляване на количеството въглеродни емисии.
„Трябва да подобрим допълнително безопасността на превозните средства и ефективността на нашето задвижване на всички колела.“, подчертава Онуки.
От концернът посочиха, че до 2030 г. поне 40% от произвежданите от него автомобили ще бъдат електрически или хибриди в глобален план.
Производителят на модели като Outback и Forester е известен с хоризонтално поставените боксерни двигатели, както и с технологията за автономно подпомагане на водача, известна като EyeSight, и технологиите за задвижване на всички колела едновременно.
Автомобилните производители по света се стремят да стимулират прехода на електрификация, като в същото време умело управляват разходите си.
„Силната ангажираност и отдаденост на Subaru по отношение на производството на автомобили, които сме култивирали през цялата си история, остават непроменени“, заяви президентът на концерна Томоми Накамура.