fallback

Tesla одобри договора за земята за германската фабрика

Междувременно американски регулатор започва проверка по жалби за неволно ускорение на автомобили на производителя

10:16 | 20.01.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Заселването на американския производител на електрически автомобили Tesla в Грюнхайде (област Одер-Шпрее) става все по-конкретно: през уикенда Бордът на директорите на компанията одобри договора за покупка с провинция Бранденбург за придобиването на имотите от около 300 хектара, обяви говорителят на правителството на Бранденбург Флориан Енгелс и самата Tesla в неделя следобед. Американската компания планира да построи своята европейска фабрика на терена.

Договорът за покупко-продажба предвижда имотите, които преди това бяха собственост на Службата по горите на провинцията, да бъдат продадени за временно определената стойност от 40,91 милиона евро. Според канцлерството в Потсдам договарящите страни се съгласяват да се изготви втори външен доклад. Крайната покупна цена следва да се коригира спрямо резултата от този втори доклад, ако той покаже различна стойност.

Районът, който е определен като индустриална зона, в момента се изследва за наличие на оръжия от Втората световна война. Там все още може да има американски мини, твърдят местни медии, цитирани от Handelsblatt.

В Грюнехайде, близо до Берлин се очаква от лятото на 2021 г. да се произвеждат първоначално 150 000 електрически автомобила Model 3 и Y, след като производството да се разшири до 500 000 превозни средства годишно. 

Междувременно се оказва, че някои автомобили на компанията се сблъскват с технически проблеми. Федералните регулаторни органи в САЩ разглеждат дали оплакванията на потребителите от неволно ускорение в някои модели на Tesla дават основание за официално разследване на дефекти при около 500 000 превозни средства, продавани от производителя на електрически автомобили.

Националната администрация за безопасност на движението по пътищата в САЩ (NHTSA) оценява 127 жалби, получени от агенцията, в резултат на които са докладвани 110 катастрофи и 52 ранени, става ясно от документи, публикувани онлайн в петък сутринта.

Агенцията съобщи, че е получила онлайн петиция по имейл, която цитира жалбите и настоява за разследване. Не се идентифицира кой е подател. По закон агенцията е длъжна да направи оценка на петиции, в които се твърди за наличие на дефекти, и да реши дали да започне разследване, пише Wall Street Journal. Оплакванията по въпроса включват и трите модела, които Tesla продава и потенциално биха могли да обхванат около 500 000 превозни средства, изчисляват регулаторите. Става дума за почти всички автомобили, които компанията е продала в САЩ след пускането на големия си седан Model S през 2012 г.

Tesla не е коментирала темата пред изданието. 

Сред обществените оплаквания от неволно ускорение има и такова от страна на южнокорейския актьор Джи Чанг Сон през 2016 г. Той пояснява, че моделът му X се е ускорил без команда през стената на гаража в хола на дома му в Ориндж Каунти,  Калифорния. Tesla заяви, че данните от превозното средство показват, че някой е натиснал педала за газта. Сон отрече това твърдение.

Много от оплакванията, цитирани в петицията до NHTSA, споменават подобни обстоятелства. Собствениците описват, че превозните им средства поемат напред, често докато те се опитват да паркират, карайки автомобилите да заорават в стени, бордюри или стълбове. Мнозина поясняват също, че Tesla причислява катастрофите като грешка на водача, твърдейки, че данните на борда показват, че шофьорите са ускорили движението.

Претенциите за непреднамерено ускорение от страна на клиенти, участващи в катастрофи, отдавна поразиха автомобилната индустрия. Проучване на NHTSA от 1989 г. установи, че по-голямата част от инцидентите с ускорение, при които не е налице неизправност в превозното средство, са причинени от шофьорите, които грешат педала на газта с този на спирачката.

Преди десетилетие силната репутация на Toyota Motor Corp по отношение на безопасността бе помрачена вследствие на повдигнати обвинения за неволно ускорение, което доведе до това, че производителят на автомобили върна в сервизите милиони превозни средства.

В крайна сметка федерално разследване оневини електрониката на Toyota за управление на ускорението в превозните средства, като установи, че за повечето грешки е виновен водачът. Твърди се, че лепкави педали на газта и постелките за пода са изиграли роля при други инциденти.

Откакто представи Model S през 2012 г., Tesla наблюдава бърз растеж, тъй като работи за превръщането си в основен производител на автомобили от такъв, който продава нишови луксозни автомобили от висок клас. Продажбите нараснаха от 2017 г., когато Tesla започна да продава компактния автомобил Model 3, първият му модел, който се предлага за средна продажна цена от около 35 000 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:43 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още