fallback

Fiat може да участва в сътрудничеството на BMW и Daimler за автономни автомобили

Много производители на автомобилни компоненти се колебаят да залагат големи суми за развитието на автономните технологии поради регулаторна несигурност

21:00 | 14.01.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Начинанието на BMW и Daimler, свързано с автономните автомобили, може да привлече повече партньори като например Fiat Chrysler, докато германските автомобилни производители усилено подбират своите доставчици, съобщава Bloomberg.

Въпреки че много производители на автомобилни компоненти се колебаят да залагат големи суми за развитието на автономните технологии поради регулаторна несигурност, няколко компании изразиха интерес към съюза, каза в интервю Клаус Фройлих, който отговаря за развитието на BMW.

BMW работи с Fiat Chrysler в същата област от 2017 г., което показва, че италиано-американският производител може да е готов да се присъедини към проекта, който има за цел да пусне автономни коли по пътищата още през 2024 г., добави още Фройлих.

"Автономното шофиране все още има слаби места, тъй като няма регулаторна рамка в световен мащаб", посочи той по време на Изложението за потребителска електроника в Лас Вегас. "Всички работят върху това, но никой не знае как ще изглеждат правилата", поясни Фройлих.

Очаква се превозните средства с автономно управление да са ключова част от модернизацията на автомобилната индустрия, но цената на разработването на технологията е огромна. Няколко проекта с безпилотни превозни средства успяха да видят бял свят, при които превозните средства биват тествани в затворени райони като мини или пристанища, но напълно автономната технология в градските райони ще отнеме много повече време, за да се реализира, а възвръщаемостта на инвестициите е трудна за прогнозиране.

Fiat Chrysler отказа коментар относно евентуалното си участие в проектите на BMW и Daimler. Компанията изпраща миниваните на Chrysler до Waymo LLC на Alphabet, където получават бива интегрирана технологията за самостоятелно управление.

BMW и Daimler също така търсят разширяване на съществуващото си партньорство при закупуване на авточасти, за да могат потенциално да включат в него и клетки за батериите на електрическите автомобили, допълва Фройлих.

Съгласуването на сходни размери на клетките улеснява компании като Contemporary Amperex Technology да произвеждат компоненти за батерии, които могат да се използват от повече от един производител.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:13 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още