Mercedes-Benz успешно защити първенството си като най-продаваната марка луксозни автомобили в света, като победи своите конкуренти BMW и Audi за четвърта поредна година, съобщава Bloomberg.
От Mercedes-Benz заявиха, че собствените продажби на марката са се увеличили с 1,3% до рекордните 2,34 млн. автомобила. В петък от своя страна BMW съобщи, че продажбите на превозни средства на едноименния бранд са нараснали с 2% до 2,17 млн. автомобила миналата година. През 2019 г. глобалните продажби на Audi са отбелазали ръст с 1,8% до 1,85 млн. автомобила, но марката изостава спрямо другите две и остава на трето място.
Гледайки към бъдещето, BMW заяви, че тази година се стреми към леко увеличение на продажбите в групата, както и към „стабилен ръст на продажбите“ в Китай. В Европа се очаква те да са равни на тези през на 2019 г. и да нараснат леко в САЩ. Компанията представи информация за продажбите и представи прогнозите си по-рано тази седмица.
Въпреки че при доставките на скъпи модели в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, се наблюдаваше задържане, перспективите могат да се влошат за германския производител на луксозни превозни средства поради излагането му на потенциално по-високи тарифи за автомобили между САЩ, Китай и Европа.
„Благодарение на голямата ни офанзива при моделите, ние отново успяхме да увеличим продажбите си до нов връх през 2019 г.“, каза в изявление ръководителят на продажбите на BMW Питер Нота. „Уверен съм, че ще продължим успешния си курс през настоящата година", добави още той.
Новият директор по продажбите и маркетинга на Audi Хилдегард Вортман заяви във вторник, че сравнително новата продуктова гама трябва да помогне на марката да поддържа положителна инерцията на продажбите и да навакса разликата с Mercedes-Benz и BMW през последните години. След мрачна първа половина на годината доставките отбелязаха ръст към края на 2019.