Правителството на Франция увеличи драстично допълнителните такси, налагани на автомобилите с по-високи нива на вредни емисии. Мярката ще засегне преди всичко купувачите на SUV модели, които по правило са по-тежки и с по-висок разход от традиционните коли тип седан и хечбек. От 2020 г. допълнителният налог ще е не 12 500 евро, както досега, а 20 000 евро.
SUV сегментът е най-бързо растящият във Франция, с 30% дял през тази година. Електромобилите са все още нищожна част от пазара, въпреки че досега държавната субсидия бе доста щедра - по 6300 евро за кола. Стимулите обаче струват доста скъпо на хазната: около 550 милиона евро само през 2018 година, според френската сметна палата. Затова догодина те ще паднат до 6000 евро на кола (стига да не е по-скъпа от 45 000 евро), а след 2021 ще отпаднат напълно.
В същото време обаче държавата ще намали и субсидиите за покупка на електромобили.
"Това е двойно наказание за потребителите", заяви Люк Шател, шеф на бланшовата организация на автомобилния бизнес PFA, пред Bloomberg. "Такава политика е явно непоследователна... Пазарът на електромобили няма да тръгне нагоре без силни стимули от държавата. Всички губят от такава политика: нашата индустрия, околната среда и покупателната способност на французите".
Повишените френски такси идват като "бонус" към новите общоевропейски изисквания за емисии, за които производителите ще плащат милиардни глоби, ако надхвърлят тавана.
Какво казва финансовият министър Брюно Льо Мер вижте в продължението на материала в Automedia.bg!