fallback

Европа се насочва към първото място при глобалните продажби на електромобили

Разнообразните схеми за поощряване на покупката на електрически модели помага на европейския пазар за електромобили да се нареди на второ място в света след Китай

15:16 | 12.12.19 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Европа е готова да поведе глобалния бум при продажбите на електрически автомобили през следващата година, тъй като правителствата в региона предлагат на потребителите все по-примамливи стимули за закупуване на нови превозни средства, съобщава Bloomberg.

Тези усилия помагат на европейския пазар да се превърне във втория по големина пазар на електрически превозни средства в света, доста зад Китай, но доста по-напред от Северна Америка, като Европейският съюз (ЕС) в сряда обяви безпрецедентен план да стане неутрален спрямо въглеродните емисии до средата на века. 

Тъй като производителите на автомобили вече са изправени пред избора или да продават превозни средства без вредни емисии, или да плащат солени санкции на ЕС за замърсяващи модели, 2020 г. се очертава като критична за европейската автомобилна индустрия.

„По-добре е да субсидирате електрически автомобили, отколкото да плащате високи глоби за продажба на двигатели с вътрешно горене“, посочва анализаторът на NordLB Франк Швопе. „Следващата година трябва да видим стабилни печалби в броя“.

В Европа се очаква продажбите на чисто електрически и „плъгин“ хибридни леки автомобили да нараснат с 35% през първите девет месеца на 2020 г., темп далеч по-висок от този в Китай и Северна Америка, според BloombergNEF. Автомобилите с батерии отдавна вече са изпреварили по продажби плъгин моделите в трите региона.

Очаква се през тази година продажбите на електромобили в Европа да нараснат с 32 на сто, в сравнение с тенденцията на охлаждане на пазара в Китай (където Пекин ограничи субсидиите – бел.ред.) и в Северна Америка, където лидерът в индустрията Tesla Inc. изпраща повече бройки на Model 3 извън граница.

Усилията за увеличаване на продажбите придобиват все по-голяма важност, тъй като компании като Volkswagen AG предвиждат рекордни суми за внедряване на електромобилите в своя продуктов автопарк.

В Европа електрическите автомобили все още представляват сравнително малка част от пазара, въпреки че делът се доближава до този на Китай.

„Ценообразуването и развитието на зарядната инфраструктура ще бъдат крайъгълният камък на растежа на електромобилите“, смята Емануел Буле от Fitch.

Германия

Най-големият пазар на автомобили в Европа ще бъде този, който ще привлече вниманието ни следващата година. Канцлерът Ангела Меркел разкри забележителен климатичен пакет през септември със субсидии, насочени към увеличаване на продажбите на електромобили. Изглежда, че политиката работи, като Германия има за цел да изпревари много по-малката Норвегия като регионален лидер за автомобилни акумулатори.

Купувачите на автомобили, които плащат по-малко от 40 000 евро (44 000 долара), могат да се възползват от облекчения на стойност 6000 евро. Тези облекчения могат да достигнат размери до 2,6 млрд. евро до 2025 г., изчислява BloombergNEF.

Механизмът вероятно ще повлияе на начина, по който германските автомобилни производители предлагат своя следващ кръг от електрически превозни средства, смята Матиас Шмид, автомобилен анализатор от Германия.

„Цена от 40 000 евро ще бъде много важна за електромобилите с батерии в следващите една до две години“, твърди Шмид. Volkswagen ще продава модела ID.3 за под 30 000 евро, докато електрическият mini на BMW AG има начална цена от 32 500 евро. И двата концерна ще предложат на потребителите по-скромна откъм цена алтернатива на Model 3 на Tesla.

Като цяло германските автомобилни производители планират да утроят своите предложения за електрически автомобили до 150 модела до 2023 г. и да инвестират 50 млрд. евро до 2024 г.

Правителството цели да изгради 1 милион зареждащи станции до 2025 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:54 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още