Планираното стартиране на транспортната услуга за превоз с ултра бързи влакове между Токио и Нагоя през 2027 г. е изправено пред рискове, след като се развихри спор относно въздействието върху околната среда на строежа на линията за мегнитно-левитационна железница, съобщава Nikkei.
По време на церемонията по откриването на 286-километровата линия на станция „Канагава“ президентът на Central Japan Railway Шин Канеко заяви, че работата по осъществяването на проекта е в ход. И все пак спорът с префектура Шизуока продължава да блокира строежа на 9-километровия участък, който минава през нейна територия.
Проектът на стойност 9 трлн. йени (83 млрд. долара) ще съкрати времето за пътуване между Нагоя и Шинагава, Токио, от 90 на едва 40 минути, чрез използването на най-бързите влакове-стрели, известни на света.
Компанията-оператор Central Japan Railwayм, известна още като JR Tokai, и Министерството на земята предложиха да се създаде тристранен панел, който да реши проблемите относно доизграждането на линията. Въпреки това, губернаторът на Шизуока Хейта Кавакацу, който по-рано изрази своите опасения относно негативното влияние на проекта върху околната среда, отказа да се присъедини към панела.
„Бюрото за железопътен транспорт (към Министерството на земята) няма да може да се справи с този проблем“, заяви Кавакацу, настоявайки за включването на други държавни звена, които контролират водните пътища.
Опасявайки се от допълнително усложнение в спора, министерството се противопостави на разширяването на панела.
Участъкът „Шизуока“, включващ изграждането на тунели през планински регион, известен като Южните Алпи, трябва да бъде завършен през ноември 2026 г.
Според Кавакацу тунелът през планината би намалил обема вода, вливаща се в река Ой, критичен воден източник, който снабдява 620 хил. жители в района.