fallback

Bugatti замисля четириместен електромобил за по-малко от 1 млн. долара

Марката иска да отчете принос в сферата на бизнеса, а не само в областта на инженерните постижения

22:58 | 18.11.19 г.
Автор - снимка
Създател

Bugatti Automobiles се стреми да разшири влиянието си, предоставяйки малко по-достъпна алтернатива на своя супер автомобил Chiron, чиято цена е 2,5 млн. евро (2,7 млн. щатски долара).

Потенциалната втора моделна линия ще бъде гранд турър или кросоувър с електрическо захранване, който може да побере до четирима души, и ще струва между 500 хил. и 1 млн. евро. Френският бутиков производител води дискусии с компанията-майка Volkswagen относно инвестицията, казва главният изпълнителен директор на Bugatti Стефан Винкелман в интервю за Bloomberg в Берлин.

„Индустрията се променя коренно и трябва да разгледаме какви са възможностите на Bugatti за развитие напред като марка“, коментира Винкелман. Той признава, обаче, че е трудно да се осигурят средства за такъв нишов проект.

Планът показва как дори автомобилните производители, които не се сблъскват с ежедневната реалност в транспорта, са засегнати от постепенния край на ерата на двигателите с вътрешно горене.

Винкелман, който по-рано управлява марката Lamborghini на Volkswagen, се опитва да направи Bugatti достатъчно жизнеспособен бранд, за да оцелее извън германската автогрупа и да избегне риска дейността му да бъде прекратена отново. След скандала с дизеловите измами през 2015 г. Volkswagen разглежда по-внимателно портфолиото си на фона на нарастващата тежест на инвестициите в електрически автомобили и технологии за автономно управление.

Bugatti отдавна се разглежда като отличен пример за инженерната екстравагантност на Volkswagen. Марката беше възродена от бившия председател на борда на концерна Фердинанд Пиех през 1998 г.

Винкелман казва, че сега марката трябва да отчете принос в сферата на бизнеса, а не само в областта на инженерните постижения.

Bugatti ограничиха производствения цикъл на своя Chiron до 500 автомобила. В момента се изработват около 100 броя персонализирани автомобила годишно. Добавянето на по-евтин модел би било мащабно разширение с увеличаване на производителността с над 600 автомобила годишно, заявява Винкелман, който преди време беше инициатор на решението на Lamborghini да добави SUV Urus към портфолиото си.

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс влага усилия в това брандовете от висок клас на компанията да генерират по-добра възвръщаемост. Той състави план през миналата година за включване на Bugatti в така наречената супер премиум група, в която участват Bentley и Lamborghini, а Porsche би могла да води дивизията.

„Ако погледнете тази комбинация от марки, мисля, че тя би била уникална в автомобилната индустрия“, казва Винкелман.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:18 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още