Китай отдавна държи водещото място като пазар на електрически автомобили в света. За да запази тази си позиция в бързо растящата индустрия, страната оказва натиск върху чуждестранните автопроизводители да използват батериите, произведени от местни фабрики. Сега една компания - Contemporary Amperex Technology Ltd., позната като CATL, е единствената способна да ги произвежда в необходимия мащаб, пише The Wall Street Journal.
Производителите на автомобили не са доволни, но вариантите пред тях не са много. За да посрещнат търсенето, ще им бъдат необходими милиони литиево-йонни батерии – които всъщност са и най-доходоносната част от електромобилите.
60% от общите продажби на електромобили през миналата година (2,1 млн. броя) са осъществени в Китай. Очаква се до 2030 г. глобалните продажби на plug-in автомобили да достигнат между 23 и 43 млн. годишно по данни на Международна агенция по енергетика. Това са най-високите ѝ прогнози, като според агенцията делът на електрическите автомобили, продадени в Китай, ще е 57%, в Европа – 27% и 8% в САЩ.
Водеща в надпреварата по отношение производство на батерии за електромобили към момента е CATL – имайки се предвид броят на нейните фабрики и общата им мощ, сочат данни на изследователска фирма Benchmark Minerals Intelligence.
Още по темата четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.