fallback

Китайски електрически SUV за 28 хил. долара ще се опита да завладее европейския пазар

Успехът на Aiways може да проправи пътя и за други китайски производители към Европа и европейските потребители, чиито вкусове са доминирани от Volkswagen и Tesla

13:45 | 08.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайски SUV (sport utility vehicle) модел за 28 хил. долара ще се превърне в първия участник на европейския автомобилен пазар за електрически превозни средства, създаден от втората по големина икономика в света, съобщава Bloomberg. 

Атрактивната цена на автомобила цели да го направи възможно най-конкурентен за европейските потребители, които до момента фаворизират моделите на Volkswagen и Tesla. 

Базираната в Шанхай Aiways е успяла да осигури необходимите разрешителни и сертификати за предлагане на своите модели в европейските страни, като планира да започне продажби през второто тримесечие на 2020 г., посочва в интервю съоснователят на концерна Фу Цюен.

В рамките на ноември Aiways планира да пусне в продажба модела U5.

Докато европейският вариант на този автомобил се очаква да бъде адаптиран към местните потребителски вкусове и регулаторни изисквания, Aiways може да се сблъска със сериозни трудности в борбата за привличане на купувачи на европейските пазари, доминирани в продължение на десетилетия от местни, американски и японски компании.

Пазарният дебют на китайския производител ще бъде наблюдаван внимателно от десетки други автомобилни концерни от Поднебенста империя, които разработват глобални планове за развитие.

„Вярвам, че ще бъдем първите“, посочва Фу, добавяйки: „Другите все още се подготвят за това“ или плановете им са далеч от подобни амбиции.

Успешният старт на Aiways на местния китайски пазар ще се противопостави на негативната тенденция при търсенето на електромобили. Продажбите на индустрията се свиха през тримесечието, приключило през септември, след като Пекин премахна субсидиите за производителите.

Навлизането на европейския пазар ще маркира историческа промяна, тъй като през годините продажбите на европейски марки в Китай са били основен стълб за голяма част от производствената мощ на автомобилната индустрия на Стария континент, а страни като Германия увеличават усилията си относно технологичния преход към по-чисти превозни средства. Убеждаването на европейските потребители, че китайските автомобили могат да отговорят на техните очаквания и изисквания, е едно от основните предизвикателства според Фу. Неуспехът на други китайски компании опетни имиджа на концерните от азиатската страна в очите на европейците, но в същото време Фу се надявам, че предстоящите успехйи на китайската автомобилна индустрия, и китайските технологии като цяло, могат да изградят стабилно доверие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:18 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още