fallback

Сделката между Peugeot-Citroen и Fiat-Chrysler е за по-силно царство

Разработването на платформи за електрически автомобили е много скъпа инвестиция, затова се обединяват 14 марки, посочи Борислав Цаков, председател на Прес-авто клуб България

17:18 | 04.11.19 г.

Сделка между Peugeot-Citroen и Fiat-Chrysler трябва да мине през куп комисии и агенции от двете страни на океана и чак тогава може да се стигне до реален брак, a в момента сме на етап годеж. Мотивите за тази сделка са завладяване на нови територии, удвояване на богатството и засилване на самото „царство“. Това прогнозира председателят на Прес-авто клуб България Борислав Цаков в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.

“Разработването на платформи за електрически автомобили е много скъпа инвестиция и изисква тя да бъде разпределена между повече марки – в случая става дума за обединение от 14 марки. От едната страна това са Peugeot и Opel, от другата страна, са Jeep и RAM”, коментира той.

"Ако Peugeot-Citroen продава 3,4 милиона автомобили в Европа, Северна Африка и Източна Азия, то само в Северна Америка северно от Мексико Fiat-Chrysler продава 2,4 милиона коли и то предимно Jeep и RAM. Икономиите от това обединение се оценяват на 4 млрд. долара", пресметна Цаков.

Според него с оптимизирането на производството Fiat-Chrysler ще се опита да продава повече коли навсякъде по света, а не само в Европа.

"Fiat в момента продават 2-3 модела, Lancia не е пускала нов модел от 4-5 години, Alfa-Romeo направи опит за бурно завръщане на пазара, но не особено успешен. Американските марки са главно големи и със 4х4 задвижване, те не продават малки коли", посочи председателят на Прес-авто клуб България.

Цаков напомни, че историята помни и неуспешни примери за съвместна работа на американски и европейски производители. “Това бяха Opel и Saab под шапката на GM, както и неуспешното „съжителство“ на Mercedes и Chrysler преди време, така и Ford и Volvo", заяви експертът.

По думите му това разпределение в борда на директорите на Peugeot-Citroen и Fiat-Chrysler, както и фактът, че  Карлос Тавареш ще е начело на новото обединение, е знак, че на европейците ще се остави водеща роля да развиват компанията и да градят силата ѝ.

Борислав Цаков смята, че има индикации и за подготвяно сътрудничество между Volkswagen и Ford, особено в областта на електрическите автомобили.

“Едва ли френското правителство ще се опита да спре или да препъне тази сделка”, очаква той.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:34 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още