fallback

Volkswagen разкри своя амбициозен план за пазарна оценка от 200 млрд. евро

Основната идея на най-големия автомобилен концерн в света е да повиши значително своята капитализация паралелно с електрификацията на продуктовото си портфолио

15:58 | 28.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Дни преди Volkswagen AG (VW) да започне производството на своя електромобил, германският концерн подчертава отново целта си за удвояване на пазарната стойност и привличане на допълнителни инвестиции, с които да се даде тласък на най-мащабния технологичен план в автомобилната индустрия за момента, пише Bloomberg.

Във вътрешно корпоративно съобщение, изпратено още през изминалата седмица, главният финансов директор на VW Франк Витер предлага на мениджърите да постигнат целта за пазарна оценка от 200 млрд. евро (221 млрд. долара), като се аргументира, че по-високата цена на акциите ще помогне на концерна да продължи да върви в крак с конкурентите и да укрепи позицията си при преговори с бъдещи партньори. Съобщението на Витер потвърждава целта, съобщена по-рано този месец от Bloomberg. 

„Трябва да увеличим стойността на нашата компания, за да останем конкурентоспособни“, казва Витер в съобщението, споделено с Bloomberg. „По-високата стойност на капиталовия пазар отразява рентабилността и финансовата сила заедно с бъдещата жизнеспособност на компанията“, добавя още той.

Най-големият производител на автомобили в света води на Toyota Motor Corp. по отношение на доставките и генерира стабилна печалба. Но основният му конкурент има по-ефективни производствени операции и пазарна стойност от 24,4 трлн. йени (225 млрд. долара), срещу около 95 млрд. долара за VW.

По-ниските стойности предполагат, че инвеститорите не са убедени, че планът на компанията за 44 млрд. евро ще успее да превърне VW в лидер в електрификацията на автомобилния сектор.

Компанията започва производството на изцяло електрическия модел ID.3, ключов елемент от цялостната промяна на концерна, която в крайна сметка ще обхване 70 модела за цялата група.

На официалното събитие по стартирането на производството на 4 ноември ще присъства и германският канцлер Ангела Меркел.

Планът на VW се състои от седем точки - силни брандове с ясно позициониране и качествени продукти; водеща позиция в Китай, с глобален растеж, създаващ стойност; елиминиране на сложността; пълен ангажимент по отношение на климатичния неутралитет и оформяне на електронната мобилност; трансформиране във водещ автомобилен софтуерен играч; оптимизиране на бизнес портфейла и строго разпределение на капитала; постигане на всички финансови цели, както и тези по отношение на дивидентите.

"Групата разполага с голям потенциал", заяви от своя страна главният изпълнителен директор на VW Хърбърт Дайс в кулоарите на представянето на новия Golf в четвъртък.

Натискът на инвеститорите

Инвеститорите и анализаторите засилиха призивите към VW да стане по-еластична по адрес на своята структура, в която влизат 12 различни бранда. Само Porsche може да достигне пазарна стойност от 100 млрд. евро при потенциално първоначално публично предлагане (IPO), смятат от Bloomberg Intelligence.

Компанията претегля опциите за звеното Lamborghini, включително продажба или листване, посочват източници. Въпреки че не са взети окончателни решения до момента, VW започна подготовка за отделяне на италианската марка супер автомобили като самостоятелна компания.

От VW заявиха, че не планират IPO или продажба на Lamborghini.

Въпреки че Fiat Chrysler Automobiles NV прибави пазарна стойност чрез IPO-то на звеното Ferrari, което сега струва около 30 млрд. долара, ключови заинтересовани страни от VW блокираха подобни действия в Германия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:25 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още