Плановете на германския автомобилен концерн Volkswagen за новата му фабрика в Източна Европа стават все по-конкретни.
„В момента сме в заключителни преговори с Турция", заяви производственият директор на марката VW Андреас Тостман в четвъртък в Берлин пред репортери. Той смята, че разговорите ще приключат след около две седмици - „може би дори по-рано“. В момента става въпрос за „окончателния дизайн на договора“ и за това „споразумението да е готово за подпис“. На въпрос дали все още преговарят с други партньори, Тостман заяви само, че в момента компанията е съсредоточена върху финализирането на договора с Турция, пише германският Handelsblatt.
Според източниците заводът ще произвежда вероятно 300 000 автомобила годишно - VW Passat и почти идентична Skoda Superb за износ в Източна Европа.
В завода в Маниса, близо до Измир, се очаква да работят около 4000 души. Строителството може да започне в края на 2020 година, а производството през 2022 година според източниците.
Volkswagenпроучва възможностите за изграждането на нов завод в Източна Европа, като е известно, че България е в плановете.
Изпълнението на проекта в Турция би било политически противоречиво заради притесненията на ЕС за ограничаването на свободата на изразяване и правата за провеждане на демонстрации, според вижданията на евросъюза, при управлението на президента Реджеп Тайип Ердоган. Аргументацията на Volkswagen е, че Турция е страна кандидат за членство в ЕС, отбелязва Ройтерс.
Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5 хил. директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии. Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.
преди 5 години ама ако погледнеш статистиката, Германия с най много инвестиции у нас от всички.. ама нашата лакома комунистическа уста иска още да ***! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Аз нямам нищо против тази инвестиция да бъде спечелена от Турция при една честна конкуренция. В случая обаче не е така. Самите VW казват, че държавната помощ е имала голямо значение за избора на държавата: https://***.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/volkswagen-ag-bestaetigt-neues-werk-in-tuerkei-a-1288792.html Коментира се многократно, че Турция може да си позволи това, защото не е в ЕС. Обаче, това не е съвсем вярно - Турция е част от общия митнически съюз и в тази си роля нарушава член 34 (https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:21996D0213%2801%29:EN:HTML), а именно:1. Any aid granted by Member States of the Community or by Turkey through State resources in any form whatsoever which distorts or threatens to distort competition by favouring certain undertakings or the production of certain goods shall, in so far as it affects trade between the Community and Turkey, be incompatible with the proper functioning of the Customs Union.Случая е нарушение на директивите, защитаващи честната конкуренция в ЕС. Мен лично не ме вълнува дали VW ще построят завод тук или някъде другаде. Това, което изключително много ме дразни е наглото им поведение и то трябва да бъде санкционирано. Не може в ЕС правилата да важат само за малките държави (справка - Ирландия беше глобена заради Google, в България спряха Южен поток), а големите да си правят каквото искат. Това ще е началото на края на ЕС и общия пазар. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Напълно съм съгласен с тезите, че Европейската солидарности и т.н. са пълни *** в ТОЗИ КОНКРЕТЕН СЛУЧАЙ. Разбира се, VW е частна фирма и правителството не може да и каже къде да прави заводи и къде не, НО можеше видни немски и други ЕС политици да ЗАЯВЯТ силно на глас, че след всичките тези ***...а, които избълваха Турция през последните години е СРАМНО компания като VW да взима такова решение. От друга страна не съм против ЕС, не за друго, но ако го нямаше и всяка една държава си беше отделна, досега Русия, САЩ и други по-големи държави да са ни смачкали. Трябва да има ЕС, за да може да се противопоставим, иначе е 100% сигурна загубата. Германия, Франция, Англия отделно са нищо вече в сравнение със силата на Китай, САЩ, Индия, Япония и т.н. Много неща трябва да се подобрят в ЕС, много неща не са добре, факт, но не може да си затваряме очите и към постигнатото. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Германия показа, че т.нар. Европейска солидарност, е параван за тях да правят повече пари. егоистична и нечиста политика, която води до разрушаване на Европейския съюз. Британия напуска заради тях Европа.всички, които одобряват намерението им да построят в Анадола, а не в България, са с болни либерални мозъци. предлагам им да си изберат или Анадола или Сибир и да се разкарат от Родината ми. Германия ще си плати един ден за това, което върши. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Кой е този Батерий, за когото ще произвеждат мръсни неща? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Щяла Турция да става член на ЕС!? Поне да не бяха го казвали... Истината е, че съюзничеството си е съюзничество, но сиренето (германското) e с пари. А Германия пак показа двоен стандарт (след Северен поток), когато става дума за европейски ценности!... Учим се и... продължаваме напред, както каза Кобрата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години мръсно , мръсно ... колко да е мръсно ?мини за литии да има у нас ?мини за кобалт да има ?мини за алуминии ?...там е мръсното ......тук ще идват чисти метали на пръти или плочки или рудни концентрати в най-лошият случай . вероятно иде реч за да се сглобяват и тестват ... което хич не е малко по принцип ... гугълни си завод за батерии и виж някой от по-голямите ще придобиеш представа . идеята хич не е лоша , знаеш ли колко държави в момента се бутат за такъв завод да правят в ЕС ? и не една , две , три от големите компании производители се натискат да правят в ЕС такъв завод ... защото до 5-6 години масовот производство на автомобили ще са електрически , кораби правят за малки разстояния електрически , хибридни самолети ще правят от еърбус ... батерий да искаш да продаваш в ЕС ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Мутрагена даже и производство за тротинетки няма да докара, камо ли за автомобили... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Връща се с договор за най-мръсното произворство: за батерий.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Нашия банкянски дърт *** да не се връща от ЮК без договор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар