Германският автомобилен производител BMW продължава да се възползва насред общия спад на индустрията от силните силните продажби на своите градски модели SUV. Миналия месец компанията е продадела 157 889 автомобила от основната си марка, с 4,1 процента повече, отколкото година по-рано, обяви този понеделник в Мюнхен листнатият на Dax концерн преди началото на автомобилното изложение IAA.
Отговорни за ръста са по-специално SUV моделите, от които BMW е продала с една трета повече спрямо година по-рано. „Нашите нови модели X са много популярни сред клиентите", заяви директорът по продажбите Питер Нота. Градските джипове представляват почти половината от продадените автомобили на BMW.
На най-важния единичен пазар Китай BMW също расте силно – с повече от десет процента. Въпреки това продажбите на електрифицирани превозни средства в момента намаляват, свивайки се със седем процента през август в сравнение с преди година. От началото на годината спадът е от три на сто до 80 526 броя.
От началото на годината BMW е продала 1,39 милиона автомобила за първите осем месеца, това е с 1,9 процента повече от миналата година. По този начин концернът от Мюнхен успява да съкрати разликата спрямо конкурентния Mercedes-Benz на Daimler Group. Конкурентният производител продаде до края на август 1,50 милиона автомобила - с 0,7 процента под продажбите от предходната година.
Филиалът на VW компания Audi е продалла 1,21 милиона автомобила през настоящата година и по този начин изостава явно от конкуренцията.