Volkswagen AG ще ревизира етикетите „икономични на гориво“ на редица бензинови модели и ще плати 96,5 млн. долара на шофьорите, след като разследване установи, че софтуер, оптимизиращ ефективността по време на тестове, не можел да постигне същото при шофиране в реална обстановка, предава Bloomberg.
Съвместното разследване на Американската агенция за екологична защита (EPA) и Калифорнийския борд за въздушни ресурси е установило, че автомобилната компания е оборудвала близо един милион автомобила със софтуер на трансмисията, водещ до промени на двигателя при тестовете на EPA, които „понякога оптимизират икономията на гориво и парникови газове по време на теста, но не и при нормални условия на шофиране“, съобщи агенцията в комюнике.
През 2015 г- Volkswagen призна, че е мамила американските регулаторни органи при тестове на вредните емисии,отделяни от дизеловите му автомобили. След като задели около 32 млрд. долара за разрешаването на съдебните дела и изплащането на обезщетения, автомобилната компания е изправена пред нови обвинения от недоволни инвеститори и клиенти, свързани със скандала.
При най-новото разследване е било установено, че софтуерът на трансмисията е намалявал икономията на гориво в около 98 хил. бензинови автомобила с една миля на галон, съобщава EPA. Сред засегнатите коли са редица седани и джипове от модели между 2013 и 2017 г., продавани от Volkswagen в САЩ под марките VW, Audi, Porsche и Bentley.
VW съобщи, че ще компенсира водачите на дефектните автомобили в рамките на споразумението на стойност 96,5 млн. долара с граждански ищци. Тя ще плати на клиентите между 5,40 и 24,30 долара за всеки месец, в който са притежавали или изплащали колата, допълни концернът.
„Volkswagen е ангажиран да предоставя на клиентите прозрачни данни за икономията на гориво за автомобилите ни в съответствие с изискванията в САЩ“, заяви в комюнике Пиетро Золино, говорител на Volkswagen Group за Америка.