Конкурентът на лидера на пазара на споделени пътувания Uber Lyft се справи по-добре от очакваното през второто тримесечие благодарение на силния растеж на клиентите. В сравнение с предходната година приходите нарастват със 72 процента до 876 млн. долара (774 млн. евро) през трите месеца, приключили през юни, заяви компанията в сряда след затварянето на американския пазар.
Въпреки това рязкото увеличение на разходите - отчасти поради компенсации с акции в хода на дебюта на фондовия пазар през март, увеличава тримесечната загуба от 178,9 милиона долара преди година до 644,2 милиона долара сега.
Загубата от 2,23 долара на акция през тримесечието е по-висока от средно очакваната от анализаторите загуба от 1,74 долара на акция, сочат данните на Refinitiv.
Все пак повишаването на прогнозите за приходите на Lyft и коригирането на загубата за цялата година са „добре дошли”, заяви пред Ройтерс анализаторът на Wedbush Игал Арунян.
72%-ният скок на приходите на Lyft бе подхранван от по-активни потребители, които са похарчили с около една четвърт повече пари, отколкото преди година.
Като цяло тримесечните данни, както и бизнес перспективите, се оказаха значително по-добри, отколкото финансовите анализатори предполагаха. Lyft заяви, че увеличените приходи на потребител ще вдигнат както приходите от продажби за третото тримесечие, така и целогодишните приходи над прогнозите на Wall Street. Това изпрати акциите на Lyft с 5% нагоре, а акциите на Uber Technologies Inc поскъпнаха с 3,8% в следборсовата търговия.
„Вярваме, че тези корекции на цените са тенденция в индустрията“, каза главният финансов директор Брайън Робъртс по време на разговора с анализатори. Той заяви, че 2018 г. вероятно е била пикът на загубата за Lyft, което е подобрение от предишната цел на компанията да отчете най-голямата си загуба през тази година. Освен това изпълнителният директор Логън Грийн обяви, че загубата през 2019 г. трябва да бъде по-ниска от първоначално очакваната.
Робъртс казва, че цените на потребител са станали "по-рационални" през тримесечието, което означава, че Lyft харчи по-малко за промоции, за да победи конкурента Uber. Той заяви още, че компанията е фокусирана върху печеливш растеж, а не върху растеж на всяка цена.
Средно Lyft е получила по 39,77 долара приходи от всеки от своите почти 22 милиона активни потребители през второто си тримесечие като публична компания. Това представлява увеличение на приходите на потребител с 22% и увеличение с 41% на броя потребители спрямо същия период на 2018 г.
Lyft и по-големият конкурент Uber, и двете на загуба, исторически разчитат на сериозно субсидиране, за да привлекат пътници. Въпреки че през последното тримесечие компаниите съобщават за признаци, че ценовата конкуренция намалява, и двете харчат за разширяване на услугите в области, включително технология за самостоятелно управление на Lyft и доставка на храна за Uber.
Акциите на Lyft поевтиняха с 25% след дебюта си на пазара на 29 март, изтривайки около 5 милиарда долара от пазарната капитализация, тъй като инвеститорите продължават да се съмняват дали индустрията може да бъде печеливша.