Британската промишлена група Rolls-Royce е продължила да е на червено през първото полугодие, но съобщи, че е напът да отстрани проблемите със самолетните двигатели Trent 1000 и че е готова за Brexit какъвто и да е изходът от него, предадоха Франс прес и БТА.
Конструкторът на автомобилни и самолетни двигатели, присъстващ в авиацията, енергетиката и отбраната, обяви днес в комюнике чиста загуба от 909 млн. паунда (988,74 млн. евро) през първото полугодие. Тези данни са незначително по-ниски спрямо същия период на миналата година (954 млн. паунда).
Rolls-Royce, който трябва да включи в сметките и промяната на валутните курсове по пазарна цена, загуби 763 милиона паунда заради понижението на курса на британската валута спрямо долара през периода на фона на несигурността около Brexit.
Друг фактор, който се отразява на резултатите, е широкото преструктуриране, оповестено през юни 2018 година и струвало на компанията 69 милиона паунда през полугодието. Разходите ще достигнат общо 500 млн. паунда до края на 2020 година, когато този план бъде завършен. Той ще позволи на компанията да намали разходите си във времето и предвижда съкращаването на 4600 работни места в администрацията за две години.
Rolls-Royce плаща цената и за решението на европейския самолетостроител Airbus да спре производството на големия си транспортен самолет А380, за който няма поръчки, а британската компания беше един от доставчиците с двигателя Trent 900. Това спиране от производство струва на Rolls-Royce 245 млн. паунда.
Тези разходи спират положителната тенденция в резултатите на компанията, която отчита увеличение на оборота с 5,3% до 7,9 млрд. паунда, с повишение във всеки един от клоновете.