Subaru отчете 48% увеличение на оперативната печалба за първото тримесечие, след като глобалните ѝ продажби нараснаха, водени от търсенето на Asacent и Forester в Съединените щати, предава Ройтерс.
Най-малкият от ключовите японски производители на автомобили отчете 92,2 млрд. йени (870 млн. долара) оперативна печалба, спрямо 62,1 млрд. йени година по-рано и средна прогноза от 65,6 млрд. йени, направена от осем анализатори, анкетирани от Refinitiv.
Продажбите в САЩ, който е най-големият пазар на Subaru, са се увеличили с 20 на сто. Страната носи около 60% от всички продажби в чужбина на компанията.
Производителят на седаните Legacy и кросоувърите Forester запази прогнозата за оперативна печалба от 260 млрд. йени за годината, завършваща през март 2020 г., което е с 45% повече спрямо година по-рано.
Предишната фискална година се характеризираше с редица сервизни акции, спирания на производството и несъответствия при проверките, които свиха печалбата на компанията наполовина.
Subaru повтори прогнозата си за годишни продажби на 1,06 млн. превозни средства.
По-силната валута засяга печалбата на компанията, защото колите, изнасяни от Япония, стават по-скъпи, а стойността на печалбата, реализирана в чужбина, намалява.