Продажбите на японски марки автомобили в Южна Корея са се сринали през юли на фона на задълбочаващия се дипломатически и търговски спор между двете страни, предаде Ройтерс. Южнокорейските потребители обявиха бойкот на множество японски стоки, а Сеул увеличи усилията да намали зависимостта си от японския внос.
Данни на Корейската асоциация на автомобилните вносители и дистрибутори (KAIDA) показаха днес, че продажбите на Toyota са се понижили с 32 на сто на годишна основа, а на Honda - с 34 на сто. Продажбите на Lexus, подразделението за луксозни автомобили на Toyota, са намалели с 25 на сто спрямо предходния месец макар да остават с 33 процента над продажбите през юли миналата година. Lexus е третата по продажби вносна марка в страната след Mercedes и BMW. Макар автомобилостроителите все още да правят оценка на основните фактори за спада миналия месец, браншът е разтревожен, че намаляването на продажбите може да продължи и през август предвид засилването на дипломатическото напрежение.
Япония засили контрола върху износа за Южна Корея през юни, което доведе до ескалация на спор между двете страни за принудителния труд, който южнокорейци е трябвало да полагат за японски компании през Втората световна война. Южнокорейските потребители обявиха бойкот на множество японски стоки и услуги - от автомобили, бира и химикалки до туристически пътувания. В края на миналата седмица Япония засили още повече напрежението, изваждайки Южна Корея от списъка на преференциални търговски партньори. Макар чуждестранните марки да са малка част от продажбите на автомобили в Южна Корея, бизнесът е разтревожен, че отдръпването на потребителите от японските стоки поради политически причини може да се разпространи и до други части на пазара на дребно.
БТА