Технологията на електромобилите се развива със стремителни темпове още в началото на 90-те години. Повечето производители обаче се занимават повърхностно с тази тема, без да проявяват сериозен интерес. В катализатор на процеса се превръща решение на законодателите в Калифорния, според което поне 2% от автомобилите в щата трябва да бъдат с нулеви вредни емисии.
Концернът GM реагира и пуска на пазара неуспешния EV1, но подразделението BMW Technik се справя далеч по-добре и разработва този невероятен електромобил Е1, който предлага пробег от цели 250 км. Благодарение на специална система за зареждане батерията се пълни за 2 часа, а при използване на стандартна розетка времето се увеличава до 6-8 часа.
Дори с по-малко ефективни батерии на основата на натриев сулфат (капацитет 19,2 кВт/ч) като възможности Е1 от 90-те години на миналия век превъзхожда сегашния баварски електромобил BMW i3.
Машината от първото поколение (червената на цвят) е показана в Мюнхен през 1992 г. Екип на изданието Autocar е поканен на презентацията, като реакцията на британските журналисти е следната: "Е1 предлага отлична форма, добра ефективност за използване на пространството, приличен комфорт и впечатляващ силов агрегат. Дори по мерките на BMW това е отличен автомобил".
Баварците са наясно, че за да се харесат на потребителите, електромобилите не трябва да бъдат тежки и скучни. Затова E1 е направен от свръхлеки материали, като цялата тежест пада ниско в пределите на междуосието. Колата тежи едва 900 кг., което е забележително постижение.
Задвижващият агрегат предлага скромните 45 к.с. и 150 Нм, което е напълно достатъчно за движение в града. Основното преимущество е, че максималният въртящ момент е на разположение на водача мигновено. По аналогия с BMW Z1 и Е1 трябва да излезе в ограничена серия, но като цяло идеята е друга - този модел трябва да изпробва технологии за планираното електрическо 3-Series E36.
Кои са проблемите, с които се сблъскват германците, вижте в целия материал в Automedia.bg!
преди 5 години Tesla си е съвсем печеливша компания, ако се извадят капиталовите и разходи за разширение на мощностите. А за тази разработка - не са до оценили потенциала и. А и през 93 дори мобифоните можеха да ти събуят гащите. Революцията с батериите беше 5-6 г по-късно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години В смисъл BМW да стане губеща компания, управлявана от мошшшшеник ли? Айде, няма нужда. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ами що да не е за пример , всички копират функционалността й и пробват и бизнес модела да копират ... :))) ... значи производителите смятат , че е успешен ... какво те води на мисълта че не е цвете за мирисане ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Според мнозина американската Тесла не е цвете за мирисане, така че може би е рано още да я даваме за пример? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Отговор заради иновациите отговор Сигнализирай за неуместен коментар