Глобалният пазар на електромобили се намира в едно изключително интересно положение – купувачите декларират, че искат да купуват електрически превозни средства, но производителите не отчитат масово навлизане на тези возила на важните пазари. Откъде идва това противоречие и разминаване в позициите?
Големите автомобилни компании са категорични, че клиентите в момента не искат да купуват електромобили. През юни един от големите шефове на BMW Клаус Фрьолих заяви, че „в момента няма запитвания от страна на клиентите за електромобили, нито едно”. Много от големите шефовете в индустрията също споделят мнението на Фрьолих.
Дали обаче има вероятност автомобилната индустрия да бърка в преценката си?
В последното изследване на Consumer Reports резултатите насочват към такъв извод – 63% от потенциалните купувачи на нови автомобили в Щатите декларират интерес към покупката на електромобил. Изследването е представително за САЩ, проведено е в национален мащаб и в него са участвали 1659 човека, като всички те са декларирали желание да купят нов или употребяван автомобил в рамките на следващите 2 години.
31% от анкетираните заявяват, че обмислят следващата им кола да е електромобил, 27 са на мнение, че в „един момент” биха обмислили такава покупка, а 5% заявяват, че определено ще купят електромобил, когато си сменят колата.
Вижте целия материал на AutoMedia.bg.