Високите разходи за въвеждането на електрически двигатели доведоха до срив на печалбата на германския автомобилен производител BMW през второто тримесечие, както се очакваше. Оперативната печалба (EBIT) се сви с цели 19,6% до 2,2 милиарда евро, както обяви производителят на автомобили в четвъртък.
Анализаторите очакваха тя да е малко по-ниска - 2,15 милиарда евро. В основния бизнес с автомобили с марките BMW, Mini и Rolls-Royce печалбата дори се срина с 23,4 процента до 1,47 милиарда евро, предава DPA.
За разлика от това консолидираните приходи от продажби нараснаха с 2,9 процента до 25,7 милиарда евро, което е малко над очакванията на експертите в бранша. Постъпленията бяха задвижени от нарастващи доставки. С почти 638 000 продадени автомобила продажбите през второто тримесечие скочиха до нов рекорд. Анализаторите очакваха приходи от 25,4 млрд. евро.
Разходите за научноизследователска и развойна дейност се увеличиха с 6% до 1,4 млрд. евро през второто тримесечие. Инвестициите в заводите са скочили с 39 процента до 1,2 милиарда евро.
BMW преобразува производствените линии за паралелно производство на автомобили с горивни системи, електрически и хибридни коли. „Високият дял на електрифицираните превозни средства също допринася за по-високите производствени разходи. Неблагоприятните ефекти на валутните курсове и по-високите цени на суровините също намалиха печалбата между април и юни“, отбелязва производителят на автомобили.
„След първите шест месеца сме напът да постигнем целите си за годината като цяло", заяви главният изпълнителен директор Харалд Крюгер, който ще бъде заменен в средата на август от директора по производството Оливър Ципсе на върха на групата.
За цялата година Управителният съвет продължава да очаква марж на EBIT от 4,5 до 6,5% за автомобилния бизнес. През изминалото тримесечие тази стойност беше 6,5%.