Регистрациите на автомобили в Европа са спаднали рязко през юни, възобновявайки низходящата си спирала през тази година, съобщава Bloomberg.
Продажбите са се свили със 7,9% до 1,49 млн. автомобила по данни на Европейската асоциация на автомобилните производители, като това е най-големият месечен спад от декември миналата година. В България, Франция и Испания понижението е дори още по-голямо – над 8%, докато в Германия и Великобритания продажбите са се свили съответно с 4,7% и 4,9%.
И докато от индустрията посочиха като причина за спада през предходния месец по-малкото работни дни, то слабото представяне и през юни допринася за мрачното настроение в сектора, който от началото на година регистрира спад от 3,1%.
В България през първата половина на годината продажбата на нови автомобили нараства с 1,3% спрямо същия период на миналата година, достигайки 18 323 броя спрямо 18 082 през 2018 г..
Само за юни обаче налице е понижение от 9,2% до 3255 автомобила спрямо 3586 през юни 2018 г.
През миналата седмица Daimler отправи четвърто предупреждение за печалбата си за период от около година заради разходите за изтегляне на автомобили и обвиненията около емисиите на дизеловите автомобили. През май пък BMW обяви първата си загуба за последното десетилетие в основната си автомобилна девизия.
В края на годината Европа вероятно ще се сблъска с втори поред годишен спад в продажбите на автомобили. От Европейската асоциация на автомобилните производители дори вече преразгледаха прогнозата си за годината до спад от 1% заради несигурността около Brexit и намаленото търсене. Преди трендът да се обърне през миналата година индустрията се радваше на непрекъснат годишен ръст от 2013 г. насам.
Френският автомобилен производител Renault беше по-оптимистично настроен във вторник, като заяви, че очаква продажбите на автомобили да останат стабилни през тази година, ако Европа се размине с твърд Brexit.
Докато френският производител очаква известно възстановяване на обемите през останалата част от 2019 г., благодарение на новите модели, той вижда свиването на световния автомобилен пазар с около 3%.
Партньорът на Renault Nissan Motor е най-тежко засегнат през първите шест месеца на годината, регистрирайки спад от 24% на продажбите си в Европа. Продажбите на Honda са намалели с 15,4%, а на Fiat-Chrysler – с 9,5%.
През май продажбите на автомобили в Европа нараснаха със скромните 0,1%, след девет последователни месеца на по-слаби продажби.