fallback

Volkswagen все още не е решил окончателно за новия си завод

Надзорният съвет обаче е настроен положително към предложението за Турция

20:54 | 12.07.19 г. 8

Снимка: Ройтерс

Германският автомобилен концерн Volkswagen се приближава към вземане на решение къде да построи новия си завод, съобщава германският бизнес всекидневник Handelsblatt.

Надзорният съвет като цяло е настроен положително към предложението за Турция, са посочили днес източници на изданието от централата на компанията във Волфсбург.

На вчерашно заседание на контролния орган обаче не е взето окончателно решение, до каквото евентуално може да се стигне през втората половина на август.

Volkswagen обмисля от близо година построяването на нов завод. Първоначално вариантите бяха десет места в четири източноевропейски страни и Турция. В крайна сметка в надпреварата останаха България и Турция, посочва Handelsblatt.

В новият завод би трябвало да се произвеждат множество марки, включително Skoda, пише БТА. 

По-рано днес германското специализирано списание Automobilwoche съобщи, че Volkswagen планира да построи завода си за производство на няколко марки в Турция. 

Няма данни колко голяма ще е инвестицията, но през последните месеци германската преса твърдеше, че става дума за поне 1,3 млрд. евро. Турски издания пишат днес, че заводът ще наеме около 5 000 души. 

Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.

Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.

Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни, обаче, се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.

Капацитетът ще е 1000 коли на ден, което прави около 360 000 на година.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:46 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още