Историческият спад в търсенето на автомобили в Китай най-вероятно ще се задържи, тъй като местните дилъри не дават признаци за засилване на поръчките от производителите, докато икономиката продължава да страда, а строгите регулации по отношение на емисиите вредни газове отблъскват потребителите, съобщава Bloomberg.
Общите доставки на леки коли се понижават със 7,8 на сто до 1,73 млн. броя през юни, отбелязвайки 12-ти пореден месец на спад, посочват от Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM).
Въпреки че продажбите на дребно на коли се покачват през изминалия месец, за първи път през тази година, ръстът е бил подпомогнат от големите отстъпки от страна на дилърите, които се стремят да изпразнят запасите от автомобили, които са били натрупали през годината.
Сериозният спад при продажбите удря както производителите, така и дилърите, като рискува да навреди и на инвестиционните планове на автомобилните концерни, които години наред разчитаха на печалбите от най-големия автомобилен пазар в света.
CAAM предвижда „негативен ръст“ при продажбите на леки коли в Китай за цялата година, като през юни пазарният анализатор LMC Automotive прогнозира годишен спад от 5%.
Продажбите са очаква да се възстановят до известна степен през второто полугодие, но не достатъчно, за да се избегне годишния спад, посочват от CAAM.
Индия, четвъртият по големина автомобилен пазар в световен мащаб, също страда от продължителен спад. Продажбите на леки коли в страната са паднали със 17,5% през юни спрямо предходната година, за осми пореден месец, съобщиха от сдружението на индийските автомобилни производители.