Американският производител на електромобили Tesla започна да приема поръчки за Model 3, които ще се произвеждат в Китай. Тя намали цената на превозните средства, в опит да заложи повече на един пазар, който очаква да се превърне в двигател на бъдещия растеж и на приходите, пише Bloomberg.
Базираната в Пало Алто, Калифорния, компания постави базова цена от 328 хил. юана (47 523 долара), включително добавените такси, сочи изявлението на фирмата от днес. Седаните ще се произвеждат в Gigafactory в Шанхай и ще издържат 460 км с едно зареждане. Очаква се те да бъдат доставяни в рамките на 6 до 10 месеца. Колата е с 49 хил. юана по-евтина от вносната версия.
"Спадът на цената прави Tesla по-достъпна“, коментира компанията. До края на тази година Tesla ще пусне своите V3 Superchargers в Китай. Новата технология ще свие времето за зареждане до около 15 минути, гласи публикация в блога на Tesla от март.
В момента Tesla внася всичките си коли от САЩ, което значи, че не могат да бъдат субсидирани от китайското правителство. Същевременно обаче те са обект на митата за внос. Ето защо компанията разчита на завода си в Шанхай, който ще започне производството тази година, за да засили конкурентоспособността си в страна, пълна с играчи, предлагащи електромобили.
Необходимостта Tesla да разшири бизнеса си извън САЩ беше подчертана от резултатите за последното тримесечие, които не успяха да отговорят на очакванията. Намаляването на половина на федералните данъчни облекчения за покупките на Tesla от януари потопиха търсенето в САЩ, а компанията не успя да компенсира спада със старта на доставките на Model 3 в Европа и Китай.
Производството в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, не само ще позволи на Tesla да избегне митата, докато тече търговската война, но и да ускори доставките си – приоритет, посочен изрично от главния изпълнителен директор Илон Мъск.
31-процентния спад на доставките през първото тримесечие спрямо предходното доведе до 43% срив на цената на книжата на Tesla от началото на годината.