Германският автомобилен концерн Volkswagen е продал по-малко превозни средства във всички основни региони през миналия месец. Групата е доставила 866 400 коли и камиони - с 6,6% по-малко, отколкото преди година. Най-рязък е спадът в Китай, най-големият пазар на компанията от Волфсбург, пише Handelsblatt.
Там групата e продала с почти десет процента по-малко автомобили, тъй като търговският спор със САЩ очевидно продължава да тревожи потребителите. Очакваното възстановяване на търсенето заради по-ниския ДДС в началото на месеца така и не се осъществи.
Въпреки това Volkswagen очевидно не отписва цялата година. „Пускаме на пазара важни нови модели през следващите месеци и гледаме с оптимизъм към втората половина на годината", каза директорът по продажбите Кристиан Далхайм в петък. През април продажбите спадат на широк фронт: Volkswagen продаде със 6,3% по-малко коли на вътрешния си пазар в Германия, продажбите в САЩ спадат с почти четири процента, а в Южна Америка - с повече от шест процента.
Само в Бразилия и Русия продажбите нарастват. Сред индивидуалните марки на леките автомобили Seat и Porsche отчитат ръстове, докато основната марка VW, както и Audi и Skoda отбелязват спадове. Продажбите на дъщерното дружество за камиони MAN спадат леко, докато шведската сестринска марка Scania е продала значително повече, отколкото през същия месец на миналата година.
Като цяло групата очаква леко увеличение на доставките за тази година.