Германският автомобилен концерн Volkswagen AG стартира нов корпоративен план - Vision 2030. Както личи от името му, неговото реализиране ще продължи 11 години, през които германският производител ще претърпи сериозни промени. Крайната цел е постигане на възвръщаемост на инвестициите, като това включва реорганизация на структурата и дори раздяла с някои от марките в групата, съобщава Automedia.
Първите две точки предвиждат преструктуриране на производствената мрежа и рационализиране на ключовите технологии. Това означава фокусиране върху основните марки на групата - Audi, Porsche и VW, и преминаване към електромобили, системи за автономна движение и други мобилни решения.
В същото време, две от компаниите в групата - Ducati и Italdesign, ще бъдат отделени от нея и ще получат самостоятелност. Бъдещето на луксозните марки Bentley, Bugatti и Lamborghini също е под въпрос, като те ще трябва да изпълнят искането на акционерите за възвръщаемост на инвестициите в тях при това с печалба.
Според последния доклад на ръководството, Bugatti ще бъде подарена на Фердинанд Пийх (бившият председател на VW Group), който се раздели с всичките си акции в концерна. В същото време се търси купувач за Bentley, ако компанията не започне да носи приходи в близко бъдеще.
"Защо да инвестираш в остаряло предприятие, когато можеш да вложиш пари в нещо ново? Bentley има велико минало и предлага отлични автомобили, но това не носи приходи", коментира пред Automobile един от шефовете на VW Group, който е пожелал анонимност.
Що се отнася до Lamborghini, продажбите на тази марка растат, но проблемът е, че при нея разходите за разработка на нови модели са огромни. Именно с цел тяхното намаляване наследникът на Aventador ще получи 5,0-литров V8 двигател от Porsche - нещо, което феновете на италианската марка вече определиха като "светотатство".
Като цяло, Audi, Porsche и Volkswagen имат най-стабилните дългосрочни перспективи във Vision 2030, което означава, че именно на тях ще се залага най-сериозно при преминаването към електромобили. Целта на групата е да предложи 70 модела на ток до 2028 г. А през 2030 г. поне 40% от общите продажби на концерна трябва да бъдат на електрически превозни средства.
преди 5 години https://***.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-***-closes-first-quarter-with-record-sales-revenue/https://***.seat-mediacenter.com/newspage/allnews/company/2019/SEAT-breaks-its-historic-sales-record-in-2018.htmlчупят рекорд след рекорд в продажбите , и на двете марки заводите буквално се задъхват , работят на пълен капацитет . могат да продават повече отколкото произвеждат . затова ще строят нов завод , вероятно в БГ ... , където да преместят част от производството . планира се за 350.000 на година , все пак според търсенето де , с възможност да се удвои ако е добро ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Интересно , в статията нищо не се говори за Skoda ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години volkswagen е добре представенв столицата ни :- 14 лаборгинита- 110 бентлита- 248 поршета- 50352 фаувета- 12597 шкоди- и има 2 регистрирани бугатита :))) ... машала а скоро и завод ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар