fallback

Toyota и Honda ще заделят повече средства за развитието на нови технологии

Японските концерни ще търсят увеличаване на оперативната печалба чрез съкращаване на разходите и стимулиране на продажбите

15:42 | 08.05.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Японските автомобилни концерни Toyota Motor Corp. и Honda Motor Co заявиха, че планират да затегнат коланите през следващите години, за да заделят повече парични средства за разработването на технологии, свързани с електрическите превозни средства и услугите за споделено пътуване, съобщава Ройтерс. 

Toyota, която е най-големият автомобилен производител в Япония, сподели, че по-високите разходи за разработване на нови технологии, като свързаните автомобили, дава стимул на компанията да редуцира разходите в други сфери, като подобно мнение споделят и от Honda.

„Трябва да работим, за да намерим начин за намаляване на разходите през тази година“, категоричен е Коджи Кобаяши, главен финансов директор в Toyota.

От друга страна ръководителят на Honda Такахиро Хачиго сподели, че концернът ще намали броя на вариациите на своите модели до една трета от предлаганите на пазара до 2025 г., като в същото време редуцира производствените разходи в глобален мащаб с 10 на сто и пренасочи спестените средства към иновативни проучвания и разработки.

Toyota прогнозира, че с ограничаването на разходите ще се повиши оперативната печалба с 3,3% до 2,55 трлн. йени (23,20 млрд. долара) през фискалната година, която приключва през март 2020 г. За изминалата година концернът регистрира печалба в размер на 2,47 трлн. йени.

В същото време Honda очаква свиването на разходите да помогне на компанията да увеличи своята оперативна печалба с 6 на сто до 770 млрд. йени. Това обаче ще бъде по-малко от прогнозираната от анализаторите печалба в размер на 834 млрд. йени.

През текущата година Toyota очаква да продаде рекордните 10,74 млн. превозни средства в глобален мащаб, което ще бъде ръст от 1,3% в това отношение спрямо предходната година.

Според Кобаяши концернът цели да повиши своя оперативен марж в Северна Америка до 8% през 2020 г. в съответствие с глобалния марж от около1%, но призна, че не е уверен в постигането на тази цел.

За да стане това, компанията ще трябва да увеличи още повече продажбите на своите SUV (sport utility vehicle) автомобили и камиони, както и да премахне или ограничи намаленията в цените.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:08 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още