С тъмни очила и по джапанки бившият председател на Nissan и Renault Карлос Гон влезе в четвъртък в залата на съда в Токио, за да отговори на обвиненията на прокурорите за финансови злоупотреби.
Срещу Гон се извършва одит от страна на съвместното холандско предприятие на Nissan Motor Co. и Renault SA RNBV, като негови поддръжници отхвърлиха разкритията за съмнителни разходи, посочвайки, че действията на Гон са били легални, съобщава Bloomberg.
64-годишният Гон, натрупал богатство в размер на 120 млн. долара през годините, които прекара като водеща фигура в автомобилната индустрия, притежава около 60 млн. долара под формата на акции в Nissan, Renault и Mitsubishi.
Но тези цифри не включват компенсациите, които той е получил от Nissan преди 2010 г., които вероятно достигат десетки милиони долара, посочва Stock Visionary.
Защитниците на Гон изразиха своите съмнения относно мотивацията на тези, които са споделили информация по случая с медиите.
Друга проверка, ръководена от френската компания Mazars, разкрива 10,9 млн. евро (12,2 млн. долара), които са били похарчени по време на пътувания до филмовия фестивал в Кан, карнавалът в Рио де Жанейро и полети със фирмен самолет.
Обвиненията сочат, че Карлос Гон и евентуалното използване на тези пари за лична употреба.
„Тази безмилостна кампания за очерняване репутацията на Карлос Гон е достойна за презрение“, се посочва в съобщение от името на бившия ръководител на автомобилното обединение Renault-Nissan-Mitsubishi.
Според съобщението, изпратено по електронната поща, „това е добре организирана“ кампания, която има за цел да представи в лоша светлина Гон.
Одитът на RNBV, заедно с разследването на Nissan и Renault, подкрепиха твърденията, че Карлос Гон е злоупотребил с правомощията си като ръководител на алианса.
В същото време Гон твърди, че е жертва на корпоративен преврат.
Въпреки че разследването на холандската компания идентифицира съмнителни разходи, дружеството все още не е решило дали това може да се определи като нарушение, посочват източници, запознати по темата.
За да бъде повдигнато обвинение, се изисква допълнително проучване, съобщава френският вестник Le Figaro.
За момента Renault и Nissan отказват да дадат коментар по въпроса.