IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

По-вредни ли са електромобилите за околната среда от дизеловите коли?

Батерията на Tesla Model 3 произвежда 11 до 15 тона въглероден диоксид

10:58 | 23.04.19 г. 12
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Германско проучване поставя под въпрос екологичната неутралност на електрическите превозни средства, съобщава ДПА.

Според изследването електромобилите помагат в борбата срещу климатичните промени само на хартия и всъщност вредят повече от дизеловите коли. 

Професорът по физика от Кьолн Кристоф Бухал е изготвил разпространения миналата седмица доклад заедно с колегите си Ханс Дитер Карл и Ханс-Вернер Зин за германския Институт за икономическо развитие Ifo.

Като се вземат предвид емисиите въглероден диоксид, изхвърляни при производството на батериите за електромобилите и при производството на електроенергия от невъзобновяеми източници в Германия, електромобилите "натоварват" климата с 11% до 28% повече, отколкото дизеловите превозни средства, установява изследването.

Използва се много енергия за добива и обработката на литий, кобалт и манган, които са основни елементи при изграждането на батериите на електромобилите.

Батерията на Tesla Model 3 произвежда 11 до 15 тона въглероден диоксид, сочи проучването. Животът на батерията е 10 години, а за година има капацитет да измине 15 000 км. Това означава 73 до 98 гр въглероден диоксид на километър, според авторите на изследването.

Автомобилостроителите планират да предлагат все повече електромобили, но според авторите на изследването за климата ще бъдат по-добри двигателите, задвижвани с метан, тъй като техните въглеродни емисии са с една трета по-ниски от емисиите на дизеловите двигатели.

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:41 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 27 rate down comment 31
FNM
преди 5 години
Да бе, сравни пушещ канцерогенен дизеляк по Раковска с електромобил... Кой какво ще предпочете за децата си и за него самия?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 30 rate down comment 21
Pyramid
преди 5 години
Батериите, двигателите... Вярно. Но.НО, това е днес. Това е еднократно. При вторичната преработка, която може да бъде многократна /а батериите ЩЕ БЪДАТ обратно изкупувани масово/ този разход се редуцира десетократно. Същото се отнася до медта, алуминия, стоманата и т.н. а ефектът в такива системи е многопосочен и многостепенен. Освен това, както и при колите с ДВГ , пробегът преди брак и навъртяните цикли /километри проявяват явна тенденция към увеличаване. Предлагам, да гледаме по-ведро.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още