fallback

Toyota дава достъп до патенти за хибридни превозни средства

Японският концерн продължава да залага на тази технология, виждайки в нея по-голяма рентабилност в сравнение с напълно електрическите автомобили

09:40 | 03.04.19 г.

Японският автомобилен концерн Toyota планира да предостави безвъзмезден достъп до технологични патенти за хибридни превозни средства през тази година, съобщава Ройтерс, позовавайки се на публикация на Nikkei Asian Review. 

Компанията, която притежава около 20 хил. активни патента в тази област, се очаква да направи достъпни тези от тях, които са свързани с двигатели, енергийни преобразователи и батерии, се посочва в публикацията.

Това решение се дължи на страха на Toyota от загуба на пазарен дял на хибридните автомобили на фона на изместващия се фокус на индустрията към напълно електрифицираните превозни средства.

От пускането на пазара на модела Prius през 1997 г., първият в света масово произвеждан хибриден автомобил, Toyota е продала повече от 12 млн. коли, ползващи тази технология, която комбинира аспекти на конвенционалния бензинов двигател с електрическия мотор.

Хибридните превозни средства представляват около 3% от всички автомобили, продавани в глобален мащаб, като в същото време надминават по брой напълно електрическите коли.

Хибридите на Toyota имат 80-процентен дял на световния пазар на този тип превозни средства, показват данни на LMC Automotive.

Големите имена в автомобилния бизнес обещаха да електрифицират своята продукция в близкото бъдеще, като по този начин отговорят на затягащите се регулации по отношение на количеството отделяни емисии въглероден диоксид в транспортния сектор.

Мнозина от тези концерни обаче признават, че подобен процес ще отнеме време заради високите разходи, свързани с прехода към батерии.

Toyota продължава да поддържа своята теза, че хибридите, чиято горивна ефективност е приблизително двойно по-висока от конвенционалните автомобили, са рентабилна алтернатива на всички електромобили заради по-ниската им цена и липсата на нужда от изграждане на специфична зарядна инфраструктура.

Освен на хибриди, японският концерн залага и на превозни средства с водородни горивни клетки и поради тази причина Toyota изостава в сравнение със своите конкуренти при надпреварата в налагането на пазара на електромобилите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:01 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още