Технологичните компании Alibaba и Tencent заедно с търговеца на дребно Suning и автомобилните производители Chongqing Changan Automobile, FAW и Dongfeng Motor са създали китайско съвместно предприятие за споделено пътуване на стойност 1,5 млрд. долара, което има за цел да оспори господстващата позиция на Didi Chuxing в този бизнес, съобщава Ройтерс.
Chongqing Changan Automobil заяви, че е инвестирала 1,6 млрд. юана (238,36 млн. долара) в базираната в Нанкин инвестиционна компания.
Китай е дом на най-големия пазар за споделено пътуване, оценен от консултантската агенция Bain & Co на 23 млрд. долара. Лидерът Didi Chuxing притежава около 90% от всички резервации за пътувания в страната.
Въпреки това някои от представителите на автомобилната индустрия, от BMW, Geely до SAIC, както и някои технологични компании в лицето на Meituan Dianping, стартираха свои проекти за услуги, предоставящи мобилност с идеята да се преборят за дял от този пазар.
Didi, която е подкрепена от японския конгломерат SoftBank Group Corp и Uber Technologies, също участва в съвместни предприятия с BAIC и Volkswagen.
Chongqing Changan, Dongfeng и FAW ще притежават по 15% в новото съвместно предприятие, което ще създаде компания за споделено пътуване с фокус върху новите енергийни превозни средства.
Suning ще бъде най-големият акционер в тази инициатива с 19%, докато Alibaba и Tencent ще притежават заедно оставащия дял с някои други фондове.
Новата компания и нейните инвеститори ще помогнат за формирането на „бизнес синергии, които ще обогатят корпоративната екосистема“, се посочва в изявление на Suning.
FAW и Dongfeng потвърдиха участието с в това начинание, докато от Alibaba и Tencent отказаха да коментират.