Германският производител на автомобили BMW заяви, че очаква понижение на печалбата от 10% през 2019 г., добавяйки, че предвижда радикално спестяване на разходи в размер на 12 млрд. евро и ефективен план, с който да компенсира по-високите инвестиции в технологии и разходите за валутен обмен, съобщава Ройтерс.
През изминалата седмица концернът сподели, че ще ускори съкращаването на разходите в очакване на една трудна година, след като компанията отчете 7,9% спад в оперативната печалба за 2018 г.
Печалбата на BMW преди облагане с данъци се очаква да достигне ниво, които ще е по-ниско от това през 2018 г.
„Високата волатилност затруднява изграждането на една ясна прогноза“, посочват от дружеството.
„В зависимост от това как се развиват условията, нашите насоки могат да бъдат подложени на допълнителен риск, по-конкретно рискът от Brexit без сделка и продължаващите процеси на глобално търговско равнище“, споделят от BMW.
Компанията заяви, че ще повиши усилията си относно ефективността и по-ниските разходи.
„До 2022 г. се очаква да увеличим потенциалната ефективност на повече от 12 млрд. евро“, добавят от концерна.
Част от тази сума ще дойде от работата върху намаляването на необходимото време за изграждане на новите модели превозни средства с една трета.
Високите разходи за разработване на електрически и автономни коли ще продължат да бъдат тежест за печалбата.
BMW съобщи, че очаква оперативният марж в своя автомобилен отдел да спадне между 6 и 8% през тази година, което е под целта на компанията от 8 до 10%.
Миналата година оперативният марж на автомобилния бизнес на BMW бе 6,3%.
Повече по темата вижте от видео интервюто на Bloomberg TV Bulgaria с Константин Томов – водещ на автомобилното предаване „Колела“ по Bulgaria On Air и главен редактор на автомобилния сайт Automedia.bg.